Weekend van de klant 2023

2 min.

Superbuurt
Weekend van de Klant

We zijn alweer volop bezig met de volgende editie maar we blikken nog graag even terug op het Weekend van de klant van vorig jaar. Met indrukwekkende cijfers: de deelnemende winkels deelden samen 550.080 attenties uit en kregen in ruil maar liefst 23.487 bedankjes van hun klanten!

De attentie die werd verdeeld tijdens het Weekend van de klant – de Lotus Biscoff gevulde Speculooskoekjes – zat mooi verpakt in de look-and-feel van de verkiezing én riep klanten op om voor hun favoriete buurtsuper te stemmen. Elke deelnemende winkel ontving naast de attentie ook een promotiepakket met 1.000 kaartjes en toegang tot een digitaal communicatiepakket.

Met dit materiaal konden ze hun klanten oproepen om op hun winkel te stemmen via de store locator op www.superbuurt.be. Wij creëerden zelf ook massale traffic naar www.superbuurt.be via een sterke onlinecampagne. Bezoekers die op hun favoriete buurtsuper stemden, maakten kans op één jaar gratis boodschappen. 

Enkele cijfers

  • 669 deelnemende winkels
  • 550.080 zakjes koekjes verdeeld
  • 23.487 bedankjes van de klanten
  • 15.595 persoonlijke complimenten voor de deelnemende buurtsupers
  • 13.325 deelnames aan de 'één jaar gratis' winactie
  • 1,1 miljoen luisteraars dagelijks bereikt via de Radio2 spot
  • 600.000 consumenten bereikt via de social media ven Superbuurt 

Werken in de buurtsuper is leuk!

"Met de opkomst van e-commerce kan de rol van klantvriendelijke medewerkers niet overschat worden”, zegt Luc Ardies, gedelegeerd bestuurder van Buurtsuper. be. “Daarom moeten we nu, meer dan ooit, aandacht vragen voor de winkelbedienden. In het kader van deze campagne hebben we ze dan ook zelf aan het woord gelaten."

"Winkelmedewerkers Yevheniia, Rita, Khamby, Perwa, Priscilla en Christiane vertelden in korte filmpjes op social media wat zij leuk vinden aan hun job. Gedurende een week in oktober kwamen ze ook aan het woord in een spot op Radio2. Dankzij de steun van de grootste commerciële groeperingen en alle buurtsupers, gaven we zo een krachtig en vooral heel nodig signaal aan de buitenwereld: werken in de buurtsuper is leuk!” 

Check hieronder de video van Yevheniia! 

Hangt jouw sticker al op?

Hangt jouw sticker al op?

Dit jaar ontvingen alle deelnemers aan het Weekend van de klant ook een leuke raamsticker. Die heet de klanten welkom én verwijst naar Superbuurt.be, de b2c-campagne waarmee we  de troeven van de buurtsuper in de kijker zetten. 

Hang deze sticker ook uit in  jouw winkel en toon zo dat jij  een trotse buurtsuper bent en  de vijf troeven – milieubewust, lekker en lokaal aanbod, gezellig dichtbij, supervriendelijk en lokaal betrokken – hoog in het vaandel draagt!

Hangt de sticker bij jou ook op? Laat het ons dan zeker weten of deel een leuke foto met #superbuurt.

Sticker kwijt of of niet ontvangen? Vraag hem dan op via onderstaande link of via info@buurtsuper.be 

Mijn Superbuurt sticker opvragen

Gerelateerde artikels

Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Ballonvaart van Jules Destrooper voor twee klanten en hun gezin
Bestel je deelnamepakket op tijd!

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy