Vriendelijkheid: het hart van het zelfstandig ondernemen!

3 min.

Thei Noukens schreef  een boek over het belang en noodzaak van klantvriendelijkheid in zelfstandige ondernemingen. Ook al is de kwaliteit van het eten, de etalage… iets minder dan bij de concurrentie, men blijft vaak klant in de zaak waar men het vriendelijkst bejegend wordt. “Laat vriendelijkheid het hart van het zelfstandig ondernemerschap zijn” is dan ook de centrale boodschap. 

Vriendelijkheid kost volgens Noukens niets en is zowel menselijk als zakelijk ‘winstgevend’. Klantonvriendelijk gedrag daarentegen blijkt de grootste ergernis tijdens het winkelen. De voornaamste reden waarom klanten na een eerste bezoek nooit meer terugkomen is wel degelijk omdat ze er onvriendelijk bejegend werden. “En het is misschien geen ramp om een klant te verliezen. Het is echter zesmaal moeilijker om een klant terug te winnen dan er een nieuwe aan te trekken”, aldus Thei Noukens.

Met dit boek wil Noukens iedereen die de kost verdient als zelfstandig ondernemer ervan overtuigen dat vriendelijkheid zowel menselijk als zakelijk er echt wel toe doet. Hij analyseert wat vriendelijkheid precies inhoudt en reikt aan de hand van getuigenissen van ondernemers hiervoor handvaten aan. In het hoofdstuk ‘zelfzorg’ geeft Noukens individuele tips hoe men een ‘vriendelijk persoon’ kan worden.

Het boek focust op de relatie met de klanten, maar de vaststelling geldt evenzeer voor de relaties met medewerkers, leveranciers en concullega’s is… Ook in het werkelijke leven levert vriendelijkheid enorm veel op. En Noukens weet waarover hij spreekt. Hij werkte meer dan 40 jaar voor UNIZO. UNIZO-topman Danny Van Assche schreef het voorwoord.

Bron: www.dewereldmorgen.be

Vriendelijkheid: het hart van het zelfstandig ondernemen!

Een nieuw boek door Thei Noukens (80 bladzijden – 15 euro)

Voor meer info over dit boek, contacteer thei.noukens@telenet.be

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy