Vernieuwde smaak en verpakking voor Sprite

2 min.

Productnieuws

Sprite heeft een nieuwe smaak én een nieuwe visuele identiteit. Coca-Cola lanceert daarom een wereldwijde 'onweerstaanbare smaak'-campagne. Deze richt zich voornamelijk op Gen Z.

Sprite kwam exact 60 jaar geleden voor het eerst op onze markt. Coca-Cola heeft de smaak nu een upgrade gegeven. Ook Sprite Zero Sugar kreeg een vernieuwde receptuur. Je merkt volgens het merk nu duidelijker de overeenkomst in smaak tussen de originele Sprite en de Zero Sugar-variant. 

Samen met de vernieuwde receptuur komt er ook een nieuwe verpakking. Voortaan zal je visueel nog duidelijker het verschil opmerken tussen de originele en de suikervrije variant. De originele Sprite herken je aan een strakke WITTE tekst en logo, daar waar de Zero Sugar-versie herkenbaar is dankzij een strakke ZWARTE tekst en logo.  

De nieuwe look moet beter aansluiten bij de transparante Sprite fles, die sinds juli 2019 in België in gebruik is. Het gebruik van heldere flessen – waardoor flessen opnieuw tot flessen gerecycleerd worden – ligt in lijn met Coca-Cola’s duurzaamheidsstrategie. 

Dat Gen Z doelgroep nummer 1 voor de drank is, blijkt uit de campagne die met heel wat videocontent werkt. 

Gerelateerde artikels

Alcoholvrij klinken op de zomer
Lactosevrij? Natuur-lijk!
Toma'dor, koning van de smaak

Actueel

Netwerkavond speciaalzaken bij Alfa Fish
Verkoop Parkwind duwt jaarwinst Colruyt boven miljard euro
Nieuwe Alvo ‘Waasmarkt’ zet in op lokaal en vers
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy