Vernieuwde smaak en verpakking voor Sprite

2 min.

Productnieuws

Sprite heeft een nieuwe smaak én een nieuwe visuele identiteit. Coca-Cola lanceert daarom een wereldwijde 'onweerstaanbare smaak'-campagne. Deze richt zich voornamelijk op Gen Z.

Sprite kwam exact 60 jaar geleden voor het eerst op onze markt. Coca-Cola heeft de smaak nu een upgrade gegeven. Ook Sprite Zero Sugar kreeg een vernieuwde receptuur. Je merkt volgens het merk nu duidelijker de overeenkomst in smaak tussen de originele Sprite en de Zero Sugar-variant. 

Samen met de vernieuwde receptuur komt er ook een nieuwe verpakking. Voortaan zal je visueel nog duidelijker het verschil opmerken tussen de originele en de suikervrije variant. De originele Sprite herken je aan een strakke WITTE tekst en logo, daar waar de Zero Sugar-versie herkenbaar is dankzij een strakke ZWARTE tekst en logo.  

De nieuwe look moet beter aansluiten bij de transparante Sprite fles, die sinds juli 2019 in België in gebruik is. Het gebruik van heldere flessen – waardoor flessen opnieuw tot flessen gerecycleerd worden – ligt in lijn met Coca-Cola’s duurzaamheidsstrategie. 

Dat Gen Z doelgroep nummer 1 voor de drank is, blijkt uit de campagne die met heel wat videocontent werkt. 

Gerelateerde artikels

Nieuw kiwibesseizoen

Coöperatie Hoogstraten

Nieuw kiwibesseizoen

2 min.
AB Inbev in de prijzen op World Beer Awards
Leonidas Manon-ijspralines in nieuw jasje

Actueel

Heb jij je attenties en promopakket goed ontvangen?
Lokale telers in pop-upexpo van fotograaf Jimmy Kets
Beschuldigde, sta op!

Column Luc Ardies

Beschuldigde, sta op!

2 min.
cover-supermag-juni-2023-hr.jpg

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2023

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy