Duurzaam en klanthartelijk van vloer tot gevel

3 min.

Winkelopeningen

Op 12 december opende de compleet vernieuwde Carrefour Market Mariakerke van franchisepartner Karen Pollet opnieuw de deuren. Karens focus op duurzaamheid en klanthartelijkheid vormde de rode draad doorheen de transformatie: bijna alle oude materialen kregen een nieuwe bestemming. Na tien maanden zijn klanten welkom in de nieuwe, duurzame winkel. Al konden klanten ook tijdens de verbouwing gewoon blijven winkelen in een unieke pop-up Market op de parking. 

Duurzaamheid doorheen de hele transformatie

Waar een doorsneewinkelrenovatie bestaat uit een afbraak- en opbouwfase, kende de winkel aan de Nieuwpoortsesteenweg er één extra: een circulaire ontmantelingsfase. “We sorteerden al het materiaal en gaven het een nieuwe bestemming”, licht Karen toe. “Zo krijgen de plafondplaten een tweede leven via de non-profit Akoestiekfabriek. Om alle batterijen uit duizenden elektronische schaplabels te recycleren, hebben onze medewerkers die allemaal handmatig ontmanteld.”

Wie goed kijkt, ziet ook in en rond de winkel tal van voorbeelden van die duurzame en circulaire visie. Het hout uit de vorige winkel werd bijvoorbeeld verwerkt tot nieuwe platen en ingezet voor de nieuwe fruit-, brood- en onthaalmeubels. Maar de meest opvallende eyecatchers zijn de lichtarmaturen gemaakt van gerecycleerde 19-liter-waterflessen. Karen: “Dit illustreert mooi hoe we afval niet weggooien, maar een nuttige bestemming geven.” 

“Ik was vastberaden om de winkeltransformatie zo duurzaam en circulair mogelijk aan te pakken. Niet altijd evident, maar uiterst boeiend. Nu openen we de deuren met een duidelijk doel: tevreden klanten, gelukkige medewerkers en mooie resultaten.” Karen Pollet, Franchisepartner Carrefour Market Mariakerke

Klanthartelijkheid hoog in het vaandel

Als franchisepartner heeft Karen twee duidelijke motto’s: altijd kiezen voor kwaliteit en klanthartelijk zijn. Dat bleek ook tijdens de winkeltransformatie. “We installeerden een pop-up Market in een tent van 600 vierkante meter, compleet met een versafdeling en services als de postbalie, fruitpersmachine en leeggoedmachine.”

In de nieuwe winkelinrichting staat de klantbeleving eveneens centraal. Karen: “Ons paradepaardje is de nieuwe versafdeling met bediening. Hiervoor ontwikkelden we een ‘Butcher’s Place’-concept, compleet met rijpingskast. We werken er onder meer met uitsluitend vrouwelijk rundvlees voor de beste smaak en malsheid.” En daar blijft het niet bij. “In de bakkerij rijzen en bakken we onze pistolets en stokbroden zelf voor de beste kwaliteit. Verder telt ons aanbod tal van lokale delicatessen, die we stuk voor stuk op onze Facebookpagina zullen voorstellen.”

“De vernieuwde Carrefour Market Mariakerke is een inspirerend voorbeeld van hoe circulair ondernemen bijdraagt aan innovatie en de toekomst van retail. En dat met een unieke, klantgerichte winkelervaring als centrale aandachtspunt.” Pascal Léglise, Corporate Social Responsibility & Quality Sustainability Director, Carrefour België. 

Gerelateerde artikels

Spegelaere Eernegem

Nieuwe versmarkt in Oostende

Spegelaere Eernegem

2 min.
Jumbo Denderleeuw

Winkelopening

Jumbo Denderleeuw

1 min.
Jumbo Foodmarkt Gent: Een mijlpaal voor Jumbo en Carrier Commercial Refrigeration

Mijlpaal voor Jumbo en Carrier Commercial Refrigeration

Jumbo Foodmarkt Gent

2 min.

Actueel

Multifranchisers in opmars
En hoe zit het nu met het statiegeld?
Franse Carrefour ‘verzelfstandigt’ eigen winkels
cover-van-supermag-dec24-hr.jpg

Super
MAG 5

SuperMAG nr. 5
December 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy