Het nieuwe “Plant-Based!”-assortiment, dat Delhaize twee jaar geleden gelanceerde, was bedoeld om de Belgen aan te moedigen om een flexitarisch dieet te volgen. Deze zomer werd er een nieuw huismerkproduct aan het assortiment toegevoegd: een plantbased cacao hazelnootpasta.
Smeerpasta, een onmisbaar product op de ontbijttafel of als tussendoortje, is populair bij Delhaize met een verkoopstijging van 10,7% dit jaar. De vegan versie is gemaakt met 100% natuurlijke ingrediënten van plantaardige oorsprong, zonder toegevoegde bewaarmiddelen of palmolie. Het product is dus geschikt voor mensen die vegan eten en kan voor €2,99 gekocht worden in alle Delhaize-winkels.
Delhaize moedigt haar klanten aan om gezonder en duurzamer te eten door meer plantaardige producten te consumeren. Bovendien kondigde het leeuwenmerk twee jaar geleden de lancering aan van de nieuwe 'Plant-Based!' verpakking voor de producten van het eigen merk. Het doel was om plantaardige producten toegankelijker te maken en het assortiment te verdubbelen tegen 2025. Vandaag vertegenwoordigt dit assortiment 410 referenties bij Delhaize, waaronder het huismerk “Plant-Based!
De keten, die marktleider is in de categorie plantaardige producten, versterkt zijn positie in verschillende categorieën. Zo heeft ze een marktaandeel van 24,50% voor plantaardige yoghurt, 33,15% voor vleesvervangers, 35% voor vleeswarenvervangers en 41,60% voor plantaardige kazen.