Enkele maanden geleden ging de droom van Rob – Average Rob – Van Impe in vervulling: zijn eigen Tout Bien Pils werd verkocht bij Delhaize. Ondertussen werden er al meer dan 300.000 blikjes verkcoht en zegt Delhaize nieuwe klanten aan trekken dankzij de pils.
Door in zee te gaan met youtube fenomeen Average Rob hoopte Delhaize nieuwe klanten aan te trekken en daarin lijkt de retailer te slagen. “60% van alle verkochte Tout Bien Pilsjes ging naar nieuwe klanten en we kunnen er dus vanuit gaan dat zij speciaal voor dit bier naar Delhaize komen”, aldus Hélène D’Hollander.
Dat de pils effectief ook in de smaak valt en mensen er nog een tweede en derde keer voor terugkomen bewijzen de verkoopcijfers: na 3 weken ziet Delhaize dat 28% van de Tout Bien Pils-kopers het bier al voor de derde keer kocht. Daarnaast zijn het vooral Vlamingen die het bier lusten: ongeveer 80% van de verkoop wordt in Vlaanderen gegenereerd, 10% in Brussel en nog eens 10% in de rest van het land en Luxemburg.
Average Rob en zijn 2 vrienden/zakenpartners zijn ambitieus als het over de toekomst van hun pils gaat. “Concreet staat ons target op 3 miljoen blikken in 2023, zowel in het binnen- als buitenland. Onze focus ligt daarvoor op een verdere nauwe samenwerking met Delhaize, enkele andere grote retailers, drankenhandelaars, frituren, café's, events en festivals. Momenteel bekijken we dus volop welke manieren er zijn om Tout Bien Pils nog meer te laten groeien. En we krijgen trouwens ook vragen over een Tout Bien Rouge en een alcoholvrije variant. Ook die opties zijn we aan het bekijken”, besluit Rob Van Impe.
Actueel

Wat met supermarktautomaten?
Vanaf dit weekend verbod op tabaksautomaten
Lees artikel

Sophie Delobelle, Spar Sint-Eloois-Winkel
Daarom ben ik lid
Lees artikel
