SuperFan App
Local Loyalty Group schreef een blogpost over apps in de foodretail en lanceerde een app die de app van jouw franchisegever combineert met jouw (lokale) spaarcampagnes.
Waar klanten een aantal jaar geleden nog voornamelijk naar aanbiedingen keken in fysieke folders, worden die nu vooral digitaal bekeken. En waar klanten vroeger alleen fysiek zegels spaarden, doen ze dit nu ook steeds meer digitaal.
De meeste franchisegroepen hebben dan ook een app ontwikkeld. Deze zijn vaak geënt op het thuisbezorgen en de nationale acties. Het voelt dan soms een beetje tegenstrijdig om nog een eigen app te maken. Toch is het voor jouw lokale klant een stuk interessanter om informatie te krijgen van zijn/haar eigen supermarkt. Door deze lokale touch kunt u van uw klanten echte fans van uw winkel maken!
Het zou dus een goede zet zijn om een lokale app te kunnen koppelen aan de app van de franchisegever, dacht Local Loyalty Group. Om in te kunnen spelen op de genoemde ontwikkelingen, hebben ze een zogenaamde ‘SuperFan App’ gelanceerd.
Daarin kunnen de functionaliteiten van de nationale app, zoals bijvoorbeeld het vinden van de folders, relevante gerechten en het scannen van de loyaliteitskaart, gebundeld worden in de lokale app. Op deze manier moet de klant niet twee apps hoeft te gebruiken, één app volstaat.