Speculoospasta van Vermeiren Princeps

2 min.

Productnieuws

De voorbije jaren exporteerde speculoosfabrikant Vermeiren Princeps voornamelijk naar horecaconcepten in het buitenland of trad het op als als white label-producent. De speculoos in de milk shake van de Amerikaanse Wendy’s en Burger King wordt zo bijvoorbeeld door het bedrijf in Bornem gemaakt. 

Nu de horeca wereldwijd de deuren moet sluiten, slaat het bedrijf een nieuwe richting in en herlanceert het haar eigen speculoospasta: “Voortaan bouwen we ons eigen Vermeiren-merk terug verder uit", aldus Steven Vavedin, commercieel directeur bij Vermeiren Princeps. "In de voeding duiken regelmatig hypes op, die even snel gaan als ze gekomen zijn. Speculoospasta heeft – naast speculoos zelf uiteraard – echter wél een vaste plaats verworven in het leven van de Belg. Net zoals pakweg kaas, chocopasta of confituur."

"In deze mature markt streven we naar 20% van het marktaandeel. Om die ambitie waar te maken, hebben we geïnvesteerd in een derde productielijn. Zo zijn we klaar voor de groei van ons eigen merk en anticiperen we op de revival van de (wereldwijde) horeca”, aldus Steven Vavedin.  

De potten liggen momenteel al in alle Belgische Colruyt-winkels. Je vindt er zowel de klassieke speculoospasta als de ‘crunchy’ versie. 

 

Gerelateerde artikels

Eerste groene paprika’s
Papieren vleesschaaltjes bij Delhaize
Koekjesdozen van illustratrice Inge Rylant

Actueel

Compagnon de route van Herman Nijs
Betalend parkeren afschaffen?
Vakbonden en werkgevers niet eens over loonnorm
Cover SuperMAG febr21

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2021

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy