Snellere transitie naar gezondere voeding

2 min.

Greenyard, De Groentekok® en We're Smart World zijn een samenwerking aangegaan om gezonde en duurzame voeding te promoten én samen te innoveren. Voor de komende vijf jaar zullen ze duurzame en gezonde voeding verder versnellen, door de pure kracht van planten helemaal te ontsluiten.

Greenyard, een toonaangevende wereldwijde leverancier van groenten en fruit, heeft een vijfjarig partnerschap ondertekend met We’re Smart, ‘s werelds belangrijkste culinaire referentie voor groenten en fruit. Voor de komende vijf jaar zullen ze samen duurzame en gezonde voeding verder versnellen, door de pure kracht van planten helemaal te ontsluiten.

Ze bundelen hun krachten om consumenten wereldwijd aan te moedigen slimmere dieetkeuzes te maken én tegelijkertijd hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Beide organisaties hebben dezelfde ambitie: de transitie naar gezondere voeding voor iedereen versnellen.

Daarom ondersteunen ze consumenten, onder meer door het delen van makkelijk te bereiden pure plantaardige gerechten via diverse kanalen. Daarnaast zullen Greenyard en We’re Smart de komende jaren ook samenwerken aan innovaties op het gebied van pure plantaardige voeding.  

Hein Deprez, oprichter en co-CEO van Greenyard

Onze samenwerking met We're Smart is voor ons een unieke manier om samen te werken met een gelijkgezinde organisatie die zich inzet voor het bevorderen van gezonde, duurzame en ecologische voedingskeuzes.

Hein Deprez, oprichter en co-CEO van Greenyard

We're Smart stelt haar interne expertise en toegang tot haar wereldwijde netwerk van experts op vlak van pure plant(aardige)voeding ter beschikking om samen nieuwe producten te ontwikkelen voor Greenyards klanten. 

We're Smart, opgericht door De Groentekok® Frank Fol, erkent en promoot individuen, restaurants en bedrijven die groenten en fruit centraal stellen in hun keuken. De organisatie is één van de officiële ‘SDG Voices’ voor de ‘Sustainable Development Goals’ van de VN. 

Acties

  • Greenyard lanceert een eigen Instagram-kanaal @greenyard.stories om eindconsumenten te inspireren om heerlijke, duurzamere en gezonde maaltijden te maken. Het platform zal ook pure plantaardige recepten bevatten van De Groentekok® Frank Fol.
  • Samen met Frank Fol en zijn netwerk van topchefs zal Greenyard inspiratiesessies opzetten voor haar eigen chefs en productontwikkelaars om gezamenlijk nieuwe producten te ontwikkelen voor Greenyards klanten die inspelen op de behoeften van consumenten op gebied van pure plantaardige voeding.
  • Hein Deprez, oprichter en co-CEO van Greenyard zal het voorwoord schrijven voor het komende Radilicious Boek, een inspirerend kookboek van We're Smart. Hierin geven de 20 beste Europese plant-based chef-koks hun visie op de toekomst van voeding en vertalen ze die ook in diverse inspirerende plantaardige recepten.
  • De jaarlijkse We're Smart Green Guide krijgt Greenyard als naamsponsor. Het is dé culinaire gids met de beste groenten- en fruitrestaurants ter wereld, gerangschikt van 1 tot 5 "Radijsjes". De We're Smart Awards eren ook elk jaar de beste restaurants en organisaties.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy