Samen bouwen aan een Superbuurt

3 min.

Superbuurt

Met onze Superbuurt-campagne zetten we een jaar lang de troeven van de buurtsuper in de kijker. In december ligt de focus daarbij op de rol van de buurtsuper als lokale animator. Hoe we die in de verf zetten? Met eigen Superbuurt-geschenkpapier én de inpakkende handen van bekende warme ziel Stephanie Planckaert.

Samen bouwen aan een Superbuurt met Stephanie Planckaert

Buurtsuper.be-leden konden het gepersonaliseerde inpakpapier – creatief ontworpen door de getalenteerde cartoonist Niet Nu Laura – bestellen om te verkopen in hun winkel. Met de opbrengst steunden ze een goed doel naar keuze. Bedankt aan alle deelnemende buurtsupers voor het aanstekelijke enthousiasme!

Op 9 december gaven we het goede voorbeeld met bekende inpakster van dienst: Stephanie Planckaert. Ze ging langs bij versmarkt Van Eccelpoel in Herentals en pakte er eigenhandig cadeautjes van klanten in met het mooie Superbuurt-inpakpapier. De klanten konden daarna een vrije bijdrage leveren. Het ingezamelde geld in Herentals ging de Coöperatie VELDVOLK, een lokaal goed doel.

Het was de allereerste keer dat Buurtsuper.be de actie organiseerde entoch zagen we meteen een enorm enthousiasme in de bestellingen. De 28 deelnemende buurtwinkels bestelden samen maar liefst 53 dozen met 2.650 rollen geschenkpapier! Van een succesvolle actie gesproken. De opbrengst van de rollenverkoop wordt daarbij geschat op het mooie bedrag van 6.625 euro voor diverse lokale goede doelen. De actie bij Van Eccelpoel leverde een kleine 500 euro op.

Zaakvoerder Lawrence Vechter

"Bij Van Eccelpoel valt er altijd iets te beleven, zéker in de eindejaarsperiode. De inpaksessie met Stephanie Planckaert is daar een mooi voorbeeld van", vertelt Lawrence Vechter, die samen met neef Jef Van Eccelpoel de prachtige speciaalzaak uibaat. "Dat we er de lokale organisatie Coöperatie VELDVOLK mee ondersteunen, maakt het natuurlijk helemaal hartverwarmend."

"Het is de eerste keer dat we met dit goede doel in zee gaan. Mijn vrouw had contact met de organisatie en was meteen verkocht toen ze hun mooie visie hoorde. We vinden het belangrijk om lokale initiatieven te steunen. Neem nu onze buren van Den Brand: zij zetten zich in voor volwassenen met een verstandelijke beperking. De opbrengst van de wafelbak voor onze 75ste verjaardag ging integraal naar hun werking. Zo maken we de buurt samen sterker.”

Gerelateerde artikels

Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy