Proxi Delhaize in Leest sponsort 14 verenigingen met B’tjes-actie

2 min.

Koen Asselman, de zelfstandige uitbater van Proxi Delhaize in Leest (Mechelen) bezorgt 14 verenigingen een mooi eindejaarsgeschenk. Tijdens een vijf weken durende spaaractie kregen klanten bij hun aankopen jetons die ze daarna in de spaarboxen van de verenigingen konden deponeren. In totaal zijn voor meer dan 6.000 euro aan geldbonnen uitgereikt. 

De verenigingen konden vooraf inschrijven om aan de B'tjes-actie deel te nemen. In de Proxy kreeg elke vereniging een spaarbox. Bij elke aankoop van 15 euro kregen de klanten een jeton. Daarvan zijn er 45.228 de toonbank overgegaan. Die konden ze, naar willekeur, in de boxen van de verenigingen droppen. Hoe meer jetons, hoe meer er in de kas van de vereniging zou belanden.

“Dat de respons zo groot zou zijn, had ik niet verwacht. Een bewijs dat de verenigingen dit dorp levendig houden en dat is meer dan een schouderklopje waard. Met de B’eetjes-actie hadden we voor ogen dat ‘alle beetjes konden helpen’," vertelt Koen Asselmans.

"Samen met onze partner Atelier Souffriau hadden we deze actie bedacht omdat op deze manier de koek mooi verdeeld is. Een grote vereniging met veel leden, verzamelde ook meer jetons, maar die hebben ook veel meer onkosten. We hebben de bons ter waarde van 6.000 euro mooi verdeeld.”

Koen Asselman nam dertien jaar geleden de Proxi-zaak over. Sindsdien staat hij bekend als een sociaalvoelend persoon die geregeld zijn schuif opentrekt wanneer een vereniging komt aankloppen voor sponsoring. “In mijn zaak promoot en verkoop ik ook producten van lokale handelaars. Iedereen moet leven in deze moeilijke tijden."

"Het was ook een goed gevoel om alle verenigingen nog eens samen te brengen bij de overhandiging van de cheques in de Leestse huisbrouwerij Karrelees. Dat gebeurt veel te weinig, maar het vergroot wel de samenhorigheid. Ik ben een gelukkig mens. Wie niets geeft kan ook niets terugkrijgen is mijn slogan waarmee ik hier in het dorp mijn zaak run”, vindt Asselman.

Bron: www.made-in.be/mechelen - Foto: Leo De Nijn

De B'tjes actie is een initiatief van Local Loyalty Groep. Lees er meer over in onderstaande reportage! 

Verover het hart van je klant

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy