Overname van acht Alma-warenhuizen door Carrefour

3 min.

De Alma Carrefour Markets in Geel en Mol stoten begin volgend jaar hun textielafdelingen af. Dat is een gevolg van de overname van de acht Alma-warenhuizen door de supermarktgroep Carrefour. 

Lees hieronder het bericht uit made in Kempen.

Het personeel van de acht Alma-warenhuizen - die onder de vlag van Carrefour Market open zijn in Geel, Grobbendonk, Herentals, Mol, Mol-Wezel, Bilzen, Lommel en Sint-Niklaas - kreeg vorige week het nieuws te horen dat de winkels vanaf het voorjaar 2024 overgaan in handen van Carrefour Belgium. De Molse familie Troukens heeft als eigenaar beslist om de uitbating stop te zetten en alle aandelen van haar NV’s Alma en Restora aan de supermarktketen over te dragen. Maar daarmee is de overname nog niet helemaal rond.

“Het gaat om verschillende vennootschappen en dat maakt het juridisch altijd complex”, zegt woordvoerder Regine Van Tomme van Carrefour Belgium. “We hebben onderling een overeenkomst bereikt over de overdracht van alle aandelen. Die overdracht leggen we zoals wettelijk voorgeschreven de komende weken nog voor aan de Belgische mededingingsautoriteit. We hebben er alle vertrouwen in dat deze zal worden goedgekeurd zonder bijkomende maatregelen. De ondernemingsraad en de medewerkers zijn eerder deze week geïnformeerd over deze intentie.”

“Wij zijn blij dat de familie achter de Alma-warenhuizen ervoor gekozen heeft om bij Carrefour te blijven, maar Carrefour gaat die nu niet zelf uitbaten”, stelt Regine Van Tomme. “Als de overdracht wordt goedgekeurd, gaan wij zelf op zoek naar andere franchisenemers om de winkels te runnen. De familie blijft overigens nog eigenaar van de panden.”

De klanten van den Alma in Geel en Mol gaan - in tegenstelling tot de andere winkels - wel een belangrijke wijziging zien. De huidige textielafdelingen, die enkel op deze twee plaatsen als Alma Fashion Market in de Carrefour Market zijn geïntegreerd, verdwijnen uit de winkels. “Die expertise hebben we niet, zodat we de textielafdelingen niet mee overnemen”, zegt Van Tomme. “Die activiteit was echt nauw verbonden aan de familie.”

Bron: www.made-in.be/kempen

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy