Omzet kant-en-klaar stijgt, maaltijdboxen daalt
Het Nederlandse Distrifood rapporteert dat HelloFresh in het tweede kwartaal van dit jaar een piek heeft gekend in de verkoop van kant-en-klaarmaaltijden, maar een daling in de omzet van maaltijdboxen.
HelloFresh presenteerde afgelopen dinsdag haar cijfers. Daaruit blijkt dat van april tot en met juni een omzet van €1,95 miljard werd geboekt of 1,7 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
Opmerkelijk is de stijging van de omzet van kant-en-klaarmaaltijden met bijna 47 procent tot €519 miljoen (was vorig jaar €353,8 miljoen), maar dat de core business van HelloFresh het minder goed deed met een omzet van ruim €1,4 miljard. De maaltijdboxen deden ruim 9 procent minder goed dan in het tweede kwartaal van 2023 (€1,55 miljard).
Het totale aantal bestellingen daalde ook, met 3,6 procent tot bijna 29 miljoen. Gemiddeld gaven klanten meer uit: €67,10 per bestelling, dat was vorig jaar nog €63,60. Het aantal nieuwe klanten van de maaltijdbezorger nam af in de gemeten periode. Bestaande klanten plaatsten wel meer bestellingen, voor zowel maaltijdboxen als kant-en-klaarmaaltijden.