Omzet kant-en-klaar stijgt, maaltijdboxen daalt

2 min.

Het Nederlandse Distrifood rapporteert dat HelloFresh in het tweede kwartaal van dit jaar een piek heeft gekend in de verkoop van kant-en-klaarmaaltijden, maar een daling in de omzet van maaltijdboxen.

HelloFresh presenteerde afgelopen dinsdag haar cijfers. Daaruit blijkt dat van april tot en met juni een omzet van €1,95 miljard werd geboekt of 1,7 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.

Opmerkelijk is de stijging van de omzet van kant-en-klaarmaaltijden met bijna 47 procent tot €519 miljoen (was vorig jaar €353,8 miljoen), maar dat de core business van HelloFresh het minder goed deed met een omzet van ruim €1,4 miljard. De maaltijdboxen deden ruim 9 procent minder goed dan in het tweede kwartaal van 2023 (€1,55 miljard).

Het totale aantal bestellingen daalde ook, met 3,6 procent tot bijna 29 miljoen. Gemiddeld gaven klanten meer uit: €67,10 per bestelling, dat was vorig jaar nog €63,60. Het aantal nieuwe klanten van de maaltijdbezorger nam af in de gemeten periode. Bestaande klanten plaatsten wel meer bestellingen, voor zowel maaltijdboxen als kant-en-klaarmaaltijden.

Gerelateerde artikels

"Buurtsupers ontzorgen met Superbuurt"
Geen vervanging voor gepensioneerde winkelbedienden
De tips van Spar Glabbeek

Zo word je Buurtsuper van het jaar

De tips van Spar Glabbeek

2 min.

Actueel

"Buurtsupers ontzorgen met Superbuurt"
Geen vervanging voor gepensioneerde winkelbedienden
De tips van Spar Glabbeek

Zo word je Buurtsuper van het jaar

De tips van Spar Glabbeek

2 min.
schermafbeelding-2024-06-18-om-07-45-36.png

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy