Heel wat buurtsuperuitbaters zochten en vonden dit najaar weer een lokale vereniging, school of jeugdbeweging die zwerfvuil kwam ruimen in de buurt van hun buurtsuper. Wij zorgden voor een cheque van € 250 die de uitbater mocht overhandigen aan de vereniging en Mooimakers leverde het nodige materiaal (hesjes, grijpers, handschoenen en afvalzakken).
Frédéric Van Hoecke, zaakvoerder van AD Delhaize en Albert Heijn Willebroek organiseerde afgelopen zondag 28 november, samen met Chiro Vita Blaasveld en Basket Willebroek een grote opruimactie. Meer dan 70 vrijwilligers kwamen in de namiddag zwerfvuil ruimen in de buurt.
Burgemeester Eddy Bevers en Schepen van Lokale Economie Ilse Lenvain gaven het startschot voor beide acties. Mooimakers, British American Tobacco en Coca-Cola zijn partner van de opruimacties en stuurden ook een afvaardiging.
"Buurtsupermarkten hebben een sociale rol te vervullen in de Vlaamse dorpen, gemeenten en stadswijken", zegt ook Luc Ardies. "Met de opruimactie wil onze vereniging en haar leden enerzijds haar steentje bijdragen tot een propere buurt en anderzijds de lokale vereniging ondersteunen door ze een aankoopbon te schenken waarmee ze in hun buurtsuper allerlei spullen kunnen kopen voor de organisatie van hun jeugdkampen, hun sportclub, enzovoort."
British American Tobacco en Coca-Cola zijn dit jaar trotse partner van het initiatief.