Nederlanders blijven trouw

2 min.

RetailTrends.nl rapporteert over een onderzoek van ABN Amro waaruit blijkt dat consumenten ondanks de stijgende productprijzen, hun boodschappen blijven doen bij dezelfde supermarkten. De inflatie heeft wél effect op de productkeuze: Nederlanders ruilen A-merken vaker in voor huismerken.

Sinds 2018 bezoeken Nederlanders zo’n drie supermarkten per maand. Dat aantal is, ondanks de inflatie, nu nog gelijk. Zodra consumenten op zoek gaan naar aanbiedingen, neemt het aantal bezochte supermarkten toe. Pas als de inflatie nog meer in de portemonnee gevoeld wordt, gaan ze op zoek naar koopjes in verschillende supermarkten, zeggen de onderzoekers.
 
Hoewel het gros van de consumenten trouw blijft aan hun hoofdsupermarkt – de supermarkt waar het grootste bedrag per maand wordt besteed – maken consumenten met lagere inkomens de afgelopen jaren vaker de switch naar discounters. ABN Amro verwacht dat dit aantal binnenkort verder stijgt door de hoge energieprijzen. 

Gerelateerde artikels

Ballonvaart van Jules Destrooper voor twee klanten en hun gezin
Plantaardige lasagne

Come a casa

Plantaardige lasagne

2 min.
Albert Heijn Diest

Winkelopening

Albert Heijn Diest

2 min.

Actueel

Ballonvaart van Jules Destrooper voor twee klanten en hun gezin
Plantaardige lasagne

Come a casa

Plantaardige lasagne

2 min.
Albert Heijn Diest

Winkelopening

Albert Heijn Diest

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy