Delhaize Ekeren werd in een periode van maar liefst 12 maanden volledig gerenoveerd. "Na een grondige bevraging en analyse van de behoeften van onze klanten ontwikkelde we dit volledig nieuwe winkelconcept waarin wordt afgestapt van de klassieke inrichting ten voordele van een concept met de focus op convenience, inspiratie en innovatie", aldus Delhaize.
Delhaize investeerde niet minder dan € 10.500.000 in deze winkel. “Licht, ruimte, inspiratie via een uitgebreid assortiment van kwaliteitsvolle en gezonde producten, service en winkelcomfort zijn de kernwoorden van de nieuwe Delhaize-supermarkt Ekeren”, zegt Geert Helsen, directeur van de winkel.
Klanten kunnen hier onder meer terecht in een nieuwe aperocorner, sushistand en een Foodmaker saladbar. Ook Delhaize Direct is hier aanwezig en klanten kunnen hun Bol.com pakketjes afhalen aan het onthaal.
Nieuwigheid op de bakkerijafdeling is dat etiketten worden geprint per type brood. Bovendien komen er herbruikbare katoenen broodzakken.
De manier waarop de versproducten aan de klanten worden gepresenteerd is volgens Delhaize ook ‘radicaal veranderd’: de versdriehoek bestaat uit lage meubels, waardoor de klant een overzicht krijgt tot aan de ateliers van de slagerij, sushi en vis. Delhaize speelt hier ook in op de toenemende vraag naar bioproducten en stelt haar bio-assortiment extra in de kijker.
Delhaize Ekeren in cijfers:
- 75 medewerkers
- 2.496 m² verkoop-oppervlakte
- 179 parkeerplaatsen (half ondergronds)
- Aparte inrit en parkeerplaats voor 2 auto’s van Delhaize Direct
- 15.000 producten
- 6 kassa’s en 8 quickscans
Er wordt, ten slotte, zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijk daglicht om zo weinig mogelijk energie te verbruiken. Ook isolatie en warmterecuperatie worden toegepast. Een primeur in deze winkel is de Revolta-technologie waarbij batterijen van elektrische wagens een tweede leven krijgen als back-up energiebron in geval van elektriciteitspanne. Voorheen werden hiervoor generatoren op fossiele brandstof gebruikt