Miko gaat bonen branden op windenergie

3 min.

Miko Koffie stapt in een flagship onderzoeksproject met het Duitse Probat, wereldwijd marktleider voor koffiebranderijen en -machines. Het doel is om koffie elektrisch te branden met de windturbine van Miko. Het zal wereldwijd de eerste in zijn soort zijn.

Lees hieronder het artikel uit de nieuwssite made in. 

In tegenstelling tot de bestaande elektrisch aangedreven specialty koffiebranders zal dit vlaggenschip meerdere tonnen koffie per uur kunnen branden, waarbij gebruik wordt gemaakt van 100% groene windenergie.

Miko Koffie heeft er altijd naar gestreefd een koploper te zijn op het gebied van duurzame ontwikkeling. CO2-reductie was altijd de kern van haar strategie. Uit de inkomsten van haar duurzame koffiemerk Puro kocht Miko zo’n 750.000.000 m2 regenwoud aan, en dit aantal blijft groeien. 

Probat werkt van haar kant al jaren aan het vervangen van fossiele brandstoffen. Na de introductie van elektrisch aangedreven specialty branders, ontwikkelde het bedrijf zijn gepatenteerde waterstofcompatibele brandertechnologie. 

Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep: “We zijn bijzonder trots om de krachten te bundelen met Probat aan dit zeer boeiende project. Als een meer dan 200 jaar oud bedrijf willen we voorop blijven lopen, ons voorbereiden op de volgende generaties en ons steentje bijdragen aan alle uitdagingen waarmee Moeder Aarde te maken zal krijgen.

“We ervaren momenteel een sterke vraag van onze klanten naar branders op alternatieve energiebronnen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Na de ontwikkeling van onze kleine elektrische specialty branders, willen we nu samen met Miko de uitdaging aangaan om te bewijzen dat groene energie, waaronder ook windenergie, ook een optie is voor koffiebranderijen met een hoge capaciteit,” voegt Wim Abbing, CEO van Probat, eraan toe.

Bron: www.made-in.be/kempen - Foto: Miko

Gerelateerde artikels

Flavor Shop betrekt team bij elke aanwerving
"Kwaliteit in plaats van lage prijzen promoten"
UNIZO wil af van overdreven ontslagbescherming

Actueel

Flavor Shop betrekt team bij elke aanwerving
"Kwaliteit in plaats van lage prijzen promoten"
UNIZO wil af van overdreven ontslagbescherming
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy