"Kwaliteit in plaats van lage prijzen promoten"
In de nieuwe reeks Z-Agromarketing op Kanaal Z wordt in 10 afleveringen de binnen- en buitenlandse promotie van agrovoedingsproducten toegelicht en de rol van VLAM hierbij verduidelijkt. In de aflevering "Z-Agromarketing: Meer aandacht voor lokale producten", komt Buurtsuper.be uitgebreid aan bod.
In de nieuwe reeks Z-Agromarketing op Kanaal Z wordt in 10 afleveringen de binnen- en buitenlandse promotie van agrovoedingsproducten toegelicht en de rol van VLAM hierbij verduidelijkt. In de aflevering "Z-Agromarketing: Meer aandacht voor lokale producten", komt Buurtsuper.be uitgebreid aan bod. Ook buurtsuper Spar Eke is aan het woord. Celine Van Laeke vertelt hoe ze dat lokaal verhaal realiseert.
In de video heeft VLAM het over buurtsupermarkten, gespecialiseerde voedingswinkels, horeca en traiteurs. Ze vervullen immers een belangrijke rol om lokale producten onder de aandacht te brengen van de consument. Door bewust met zo’n aanbod om te gaan, kunnen ze zich onderscheiden van de grotere winkels. Tegelijk helpen ze het aandeel van lokale voeding te verhogen.
Buurtsuper.be maakt deel uit van de VLAM. Onze gedelegeerd bestuurder, Luc Ardies is er ondervoorzitter. “VLAM is een unieke samenwerking tussen de Vlaamse overheid en het bedrijfsleven. Net zoals VLAM vindt Buurtsuper.be dat er té veel aandacht is in de media voor stuntprijzen en -promoties, terwijl die tot marge erosie en kwaliteitsverlies leiden”, vertelt hij. “VLAM promoot voluit kwalitatieve producten van bij ons en de talrijke boeren en andere kmo’s die hun ziel geven voor de lekkere voedingsproducten die dagelijks op ons bord komen.”
Bekijk de video hieronder!
Actueel

Liefde tussen de schappen
Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar én Delhaize
Lees artikel

Column Luc Ardies
Eigen stoef
Lees artikel
