Met ‘Het mooiste cadeau deze feestdagen ben jij zelf’ brengt Coca-Cola dit jaar een kerstboodschap van solidariteit. Coca-Cola ondersteunt daarnaast ook een aantal specifieke projecten zoals het Belgische Rode Kruis en de Voedselbanken en moedigt iedereen aan om het verschil te maken voor elkaar.
6 op 10 kijkt niet uit naar de feestdagen
Uit een onderzoek in opdracht van Coca-Cola bij 2.000 Belgen, blijkt dat 6 op de 10 Belgen niet uitkijkt naar de feestdagen dit jaar. Hoe ouder men wordt, hoe minder men ernaar uitkijkt.
Desondanks lijkt vooral een gevoel van solidariteit te overheersen: ongeveer de helft (49%) vindt dat de feestdagen er dit jaar anders moeten uitzien, en 4 op 10 is van plan om dit jaar meer aan goede doelen te schenken en een steentje bij te dragen.
Laura BremsWe doneren 40.000 euro aan het Belgische Rode Kruis en 20.000 euro aan de Voedselbanken.
Director Public Affairs, Communications & Sustainability Belux bij Coca-Cola Services
Steun voor het Belgische Rode Kruis en de Voedselbanken
"Coca-Cola wil de fysieke afstand mee helpen overbruggen en focussen op hoe we op een andere manier met elkaar verbonden kunnen blijven. Onze kerstcampagne staat in het teken van het besef dat iets doen voor elkaar, het mooiste cadeau is dat we deze feestdagen kunnen geven”, aldus Anouk Van Hauteghem, Belux Marketing Director bij Coca-Cola Services.
Coca-Cola brengt niet enkel een boodschap van warmte en verbondenheid, maar wil ook zelf een steentje bijdragen.
"We doneren 40.000 euro aan het Belgische Rode Kruis en 20.000 euro aan de Voedselbanken. We hopen op deze manier ons steentje te kunnen bijdragen”, verklaart Laura Brems, Director Public Affairs, Communications & Sustainability Belux bij Coca-Cola Services.
Kleine daden, groot verschil
Om nog extra bij te dragen aan de sfeer van samenhorigheid zal Coca-Cola een inspiratielijstje met 25 kleine daden met grote impact delen op zijn sociale mediakanalen: boodschappen doen voor iemand die dat zelf moeilijk kan, een kerstkaartje schrijven naar die vriendin, of een leuk fotoalbum maken van de kleinkinderen voor de grootouders bijvoorbeeld.
100 jaar Coca-Cola kerstboodschappen
Dit jaar viert Coca-Cola zijn 100e kerstcampagne, en doet de kersttruck extra vroeg zijn intrede.
De TV Spot werd dit jaar geregisseerd door de met een Oscar onderscheiden filmmaker Taika Waititi. Het werd een verhaal over de grenzeloze liefde van een vader voor zijn dochter en zijn heldenreis om haar kerstwens waar te maken.