Jumbo stopt in Nederland met laagste prijsgarantie

2 min.

Jumbo stopt met de garanties die al jaren aansluiten op de 7 Zekerheden van de supermarktformule. Dat bevestigt het bedrijf uit Veghel na vragen van Distrifood. 

Lees het artikel uit Distrifood hieronder. 

De garanties over versheid en wachttijden zullen aan het eind van het jaar verdwijnen. ‘Natuurlijk blijven dit wel belangrijke elementen van onze klantbelofte. Vers is simpelweg een voorwaarde, dat moet gewoon goed geregeld zijn. Dat hoeven we niet te garanderen, maar mogen klanten standaard van ons verwachten’, zegt Jumbo-woordvoerder Ronald van der Aart in een reactie.

Over de wachttijdgarantie (vierde in de rij) zegt hij: ‘Het kassagebied in onze winkels herken je daarnaast niet meer terug. Het verschil met dertig jaar geleden is enorm. Steeds meer klanten maken gebruik van zelfscan en het kassateam zorgt voor een goede doorstroming. Een garantie op niet-wachten is daarmee overbodig geworden.’

De meest opvallende garantie die verdwijnt is de laagste prijsgarantie. ‘Onze laagsteprijsgarantie was voor A-merken in 1996 revolutionair, maar deze heeft inmiddels een beetje van zijn glans verloren. In de loop van tijd deden klanten steeds minder beroep op de laagsteprijsgarantie, ook door de groeiende populariteit van onze huismerkproducten. De toepassing kende bovendien steeds meer regels waardoor het allemaal erg complex werd. Daarom stoppen we ook met deze garantie.’

Wanneer deze garantie stopt is op dit moment niet duidelijk. Van der Aart benadrukt dat ‘vers, vlot winkelen en euro’s goedkoper’ wel belangrijke elementen zullen blijven binnen Jumbo. ‘De wensen van klanten zijn in 2023 anders dan die in 1996. In deze dynamische en bij vlagen onvoorspelbare markt willen we onze eigen koers varen en onze basisbelofte ‘Euro’s goedkoper’ blijven nakomen. Daarom onderscheiden we ons scherper op prijs, assortiment en service’, zegt de woordvoerder.

‘Om van onze klanten weer fans te maken, gaan we terug naar Jumbo zoals Jumbo bedoeld is. Niet zomaar een supermarkt, maar eentje die verbazing opwekt en spraakmakend is. Onze 7 Zekerheden staan daarbij nog steeds als een huis. Wel hebben we de invulling ervan opgefrist en vereenvoudigd, zodat ze ook de komende jaren relevant blijven voor onze klanten.’

Recent sprak nog Distrifood met operationeel directeur Anrico Maat van Jumbo. In dat gesprek werd al duidelijk dat de formule bezig was met een andere invulling van de 7 Zekerheden. 'De 7 Zekerheden van Jumbo zijn ooit opgeschreven als zijnde garanties voor klanten, maar is dat waar klanten van vandaag nog op zitten te wachten? Ik denk dat klanten begin volgend jaar meer gaan zien van die nieuwe invulling. De vraag is nog of we klanten die vernieuwing laten ervaren, of dat we het ook echt gaan communiceren’, zei Maat toen. 

Bron: Distrifood

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy