Dat Jules Destrooper een hart voor verenigingen en goede doelen heeft, wisten we al. De Belgische koekjesfabrikant werkt nu ook samen met het online platform Trooper, waarmee verenigingen of goede doelen geld kunnen inzamelen via de verkoop van hun authentieke koekjes.
Ruim 285 verenigingen en goede doelen genieten van een deel van de koek. Zij gaan de boer op en verkopen vanaf 20 september tot en met 27 oktober koekjesdozen ten voordele van hun vereniging. Elke deelnemende vereniging krijgt toegang tot een webshop waarin de koekjesdozen door leden en sympathisanten gekocht kunnen worden. De verenigingen kunnen zelf de volledige verkoop opvolgen via een platform. Zo kan de verkoop zowel digitaal als niet-digitaal georganiseerd worden, wat het voor verenigingen en goede doelen mogelijk maakt om op een eenvoudige manier snel financiële steun op te halen.
Jules Destrooper geeft, per verkochte koekjesdoos, een commissie aan de vereniging. En de vereniging die het meeste koekjesdozen verkoopt wint een gratis ballonvaart voor 10 personen in een luchtballon van Jules Destrooper.