Innovatie van Aoste op charcuteriemarkt

2 min.

Productnieuws

Aoste brengt een nieuw en gezondere gamma charcuterieproducten op de markt, het Aoste Plus assortiment. De producten van Aoste Plus bevatten tot 30% minder vet.

81% van de Belgen vindt dat vlees deel uitmaakt van de Belgische eetcultuur. Toch is 65% bewust bezig met gezondere voeding. Aoste zocht naar een oplossing en lanceert het Aoste Plus gamma met minder vet en geen toegevoegd nitriet. De charcuterie bezit ook de best mogelijke Nutri-Score van de markt. 

Binnen het gamma van de gesneden charcuterie bevatten de Aoste Plus kipfilet en de Aoste Plus kookham geen toegevoegd nitriet en Nutri-Score B. De Aoste Plus Salami, normaal één van de meest calorierijke producten binnen charcuterie, bevat nu slechts 30% vet. En voor zij die hun slaatjes graag aanvullen met een stukje kip zijn er nu de Aoste Plus kippenstukjes gegrild en Aoste Plus kippenstukjes curry met Nutri-Score B. 

Voor de allerkleinsten zijn er de Mickey Mouse kippenworstjes waarbij vet en onnodige additieven werden vervangen door groenten. Voor volwassenen is er de Aoste Plus kippenworst in sneetjes, met minder vet dankzij de toevoeging van courgettes. 

Gerelateerde artikels

Consument wil saus van de frituur
Zero waste gemberdrinks

Van zotte droom tot ondernemersverhaal

Zero waste gemberdrinks

4 min.
Zonder tussenstop van serre naar schap

Actueel

Groot geworden met mosselen
Aantal internetwinkels op 2 jaar met helft gestegen
Op de koffie met Wendy

Office manager van PMO

Op de koffie met Wendy

3 min.
cover-van-supermag-april-2022-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy