IJsboerke komt met een nieuw melkijsje en drie waterijsjes met Nutri-Score(*) A op de markt. Het melkijsje werd ontwikkeld samen met de IJsjesbrigade van Studio 100. Voor het nieuw gamma waterijsjes liet IJsboerke zich inspireren door K3.
Eind 2021 werd, in samenwerking met Studio 100, de IJsjesbrigade van IJsboerke opgericht. Drie jonge ijsjes-experts: Belle, Lea-Marie en Daan gingen op zoek naar het ultieme nieuwe Studio 100-ijsje onder het toeziend oog van Tatyana Beloy. Na veel testen en proeven kwam Samson naar voren als populairste held. Het melkijsje bevat minder suiker, is een bron aan eiwitten, vezels en calcium en draagt Nutri-Score A. Ondanks het lager caloriegehalte boet het Samson-ijsje met vanille en chocolade niet in aan smaak. Het zit bovendien op een handig vlinderstokje.
De ijsjesfabrikant breidde haar waterijsjesassortiment ook uit, geïnspireerd door K2 dat weer K3 werd. Naast twee klassieke smaken, Orange en Cola, voegde IJsboerke een nieuwe verfrissende smaak toe aan het gamma: Lemon-Lime. Voor elk K3’tje een favorietje. De waterijsjes zijn een bron aan vezels en bevatten, net als het nieuwe Samson-ijsje, minder suiker en dragen het label Nutri-Score A. Ze zitten in een handige squeeze-verpakking van 80 ml.
Het Samson-ijsje is sinds de Paasvakantie exclusief verkrijgbaar in supermarktketen Delhaize en tal van horecazaken. De K3-ijsjes liggen begin mei in de rekken, eveneens exclusief bij Delhaize.