Hoe kunnen zelfstandige buurtsupers zich profileren tegenover e-commerce?

2 min.

"E-commerce is een heel kapitaalintensief model waarmee weinig te verdienen valt. Het zijn vooral de grote boodschappen, kassatickets van 75 euro en meer, die naar online verkoop zullen verschuiven." Dat zei Professor Van Ossel in een interview met SuperMAG.

"Elke zelfstandige buurtsuperuitbater zal voor zichzelf moeten bekijken hoeveel van zijn omzet onder die noemer valt. Het goede nieuws is dat de omzet die hij verliest waarschijnlijk de minst rendabele is. Er is en blijft een consumentenbehoefte aan door zelfstandigen uitgebate convenience stores die minder last gaan hebben van e-commerce."

Ontdek in de video hieronder zijn volledige antwoord op de vraag hoe zelfstandige buurtsupers zich kunnen profileren tegenover e-commerce. 

Franchisenemers en -gevers moeten samenwerking herbekijken

Gerelateerde artikels

Netwerkavond speciaalzaken bij Alfa Fish
Verkoop Parkwind duwt jaarwinst Colruyt boven miljard euro
Nieuwe Alvo ‘Waasmarkt’ zet in op lokaal en vers

Actueel

Netwerkavond speciaalzaken bij Alfa Fish
Verkoop Parkwind duwt jaarwinst Colruyt boven miljard euro
Nieuwe Alvo ‘Waasmarkt’ zet in op lokaal en vers
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy