Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper (2)

2 min.

Buurtsuper.be liet een grootschalig onderzoek uitvoeren bij 1.031 consumenten. Centrale vraag: waarom kiezen consumenten al dan niet voor een zelfstandige buurtsupermarkt? Deze zomer delen we elke week één belangrijke vaststelling. Dit is de tweede. 

Conclusie 2: 40% van de consumenten vindt boodschappen doen leuk

De voornaamste reden om naar de winkel te gaan is om de producten zelf te kunnen kiezen (79% van respondenten). 49% kan dichtbij huis of kantoor boodschappen doen (waardoor thuisbezorging geen meerwaarde biedt). 40% vindt dat winkelen op zich gewoon leuk of gezellig is. 

Het sociale aspect (‘Ik hou van het menselijk contact’) is voor 31% of bijna 1 op 3 van belang, waarbij er een opvallend leeftijdseffect speelt: 15% van de jongste doelgroep (18-34 jaar) vindt dit belangrijk, bij 35-49 jaar groeit dat aantal tot 27%, bij 50-65 jaar is dat zelfs 38% en bij de oudste consumenten (65+ jaar) is dat sociaal aspect voor bijna 1 op 2 (45%) de belangrijkste redenen om zelf naar de winkel te gaan en boodschappen te doen. 

 

Meer weten? Check de andere conclusies hieronder of neem contact op via luc.ardies@buurtsuper.be

 

Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper (1)
Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper (3)
Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper (4)
Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper (5)
Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper (6)
Het concurrentiële voordeel van de buurtsuper: conclusie

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy