Gemeenten engageren zich voor imagocampagne
Buurtsupermarkten zijn een belangrijke schakel in het sociale en economische weefsel van onze gemeente-, dorpskernen en stadswijken. Deze zelfstandige winkeliers engageren zich met behulp van 5 beloftes. Een aantal trends, zoals de vergrijzing, kleinere gezinnen en mobiliteitsproblematiek, zullen het belang van de buurtsuper in de toekomst doen toenemen.
Steden en gemeenten willen ook hun rol spelen in het proces van het groeiend belang van buurtsupermarkten. Gemeentebesturen kunnen zich engageren via de website. De gemeente Kontich geeft alvast het goede voorbeeld.
Om de lokale economie te ondersteunen blijken gemeentelijke cadeaubons oplossingen te bieden om lokaal winkelen, citymarketing, stadsbeleving te stimuleren en te activeren.
Daarom zal het gemeentebestuur van Kontich in het najaar van 2017 digitale cadeaubons introduceren. De bedoeling is op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier, het gebruik van cadeaucheques en bijgevolg de eigen lokale economie te stimuleren in eigen buurt. Meer info over deze actie verneem je morgen (zaterdag) via het e-zine op superbuurt.be.