Delhaize ziet de verkoop van verse sushi jaarlijks met 10% stijgen. In 2021 werden door de groep meer dan 25,6 miljoen verse sushi verkocht, waarmee het qua marktaandeel op de eerste plaats staat.
Klanten van Delhaize kunnen bij 166 verkooppunten terecht voor ultraverse sushi. Dagelijks wordt er sushi bereid voor de ogen de ogen van de klanten door professionele sushichefs, de zogenaamde 'sushimasters'.
Voor kleinere winkels die geen potentieel hebben om hun eigen sushistand te hebben heeft Delhaize, samen met Izakaya, een nieuw Dark Kitchen-concept ontworpen in Anderlecht: een speciale keuken waar men ’s avonds en ’s morgens sushi maakt die vervolgens dagvers wordt afgeleverd bij deze kleinere winkels.
De sushi wordt dan uitgestald in een vitrine. Alle winkels krijgen hun sushi geleverd voor 11u ’s morgens zodat de kwaliteit en versheid dagdagelijks gegarandeerd is.
Liefhebbers hebben keuze uit meer dan 50 soorten producten die dagelijks worden gemaakt. Top 3 van best verkochte sushi’s zijn de zalm-avocadorolletjes met crunch, de zalm-maki en de avocadorolletjes.