De Europese fabrikant van bakkerijproducten Baker & Baker introduceert - voor het eerst in de Benelux - muffins en donuts van het merk Côte d'Or in de categorie verse bakkerijproducten.
Na het succes van Oreo en Milka verse bakkerijproducten op de Europese markten, introduceert Baker & Baker vanaf september het premium chocolademerk Côte d'Or binnen de verse bakkerij.
In België is Côte d'Or het nummer 1 chocolademerk. Baker & Baker verwacht dat deze sterke affiniteit met de Côte d’Or producten ervoor zal zorgen dat de nieuwe Côte d’Or muffins en donuts snel een weg zullen vinden naar harten van de consument. De onderscheidende en intense smaak van Côte d'Or én de afwezigheid van een echt premium chocolademerk in de bakkerij, maken dat deze producten welgekomen nieuwkomers zijn.
De Côte d'Or donut bestaat uit een rijk cacaodeeg, een intense cacaovulling, die vervolgens wordt bedekt met Côte d'Or melkchocoladeglazuur en afgewerkt met Côte d'Or stukjes en chocoladedruppels. De Côte d'Or muffin heeft ook een rijk cacaodeeg en vulling, bedekt met Côte d'Or melkchocoladeglazuur en Côte d'Or stukjes.
De lancering van de Côte d'Or muffins en donuts in de Benelux zal worden ondersteund door verschillende campagnes om de aankoop te stimuleren.