Compensaties n.a.v. panne bij Worldline
In de eerste plaats werd een vergoeding afgesproken voor de ondernemers die door de panne getroffen werden. Was u slachtoffer, dan betaalt Worldline u de transactiekosten voor een periode van twee weken terug.
Duidelijke targets voor verbeterde dienstverlening
Daarnaast werd op vraag van UNIZO en Buurtsuper.be de nadruk gelegd op concrete afspraken over de dienstverlening door Worldline, met duidelijke doelstellingen en automatische boetes wanneer die doelstellingen niet worden gehaald. Die afspraken zorgen er voor dat:
• de klantendienst verbeterd wordt (zowel via telefoon als via mail), ook voor de ondernemers die vandaag in de goedkoopste abonnementsformules zitten;
• de stabiliteit van het netwerk van elektronisch betalen verhoogd wordt;
• er garanties komen dat banken voldoende snel de informatie krijgen die nodig is om het geld op de rekening van de handelaar te plaatsen.
Bekijk hier het gedetailleerde overzicht van de gemaakte afspraken, doelstellingen en automatische sancties. Worldline zal bovendien maandelijks de vastgelegde doelstellingen rapporteren aan de ondernemersorganisaties, Tot slot zal ook het TINA – systeem (een systeem waardoor elektronische betalingen zelfs bij een panne kunnen worden verwerkt) verder aangepast worden aan de noden van de (kleine) ondernemer.