Chimay kaastapa van Amice

2 min.

Productnieuws

De 'warmste' hapjes uit de diepvries? Dat zijn die van het nieuwe snackmerk Amice. Dit 'kraakvers' opgestarte voedingsbedrijf dat onlangs zijn Chimay kaastapas lanceerde, schonk tijdens de Warmste Week maar liefst 6 ton warme hapjes aan de voedselbank. Een mooie donatie op een cruciaal moment want door de coronacrisis trekken heel wat voedselbanken aan de alarmbel.

“De naam ‘Amice’ verwijst naar het delen van hapjes of tapas onder vrienden - ‘amis’ - maar ook naar vrienden in bredere zin, namelijk het delen met je medemens”, legt oprichter Cees Erkelens uit. “Door de hamsterwoede in het begin van de corona-uitbraak beschikten warenhuizen over weinig overschotten. En nu de deuren van de horeca al een tijdje dicht zijn en er via deze weg ook bijna niets meer te rapen valt, snakken de voedselbanken naar donaties."

"Het leek ons in kader van de Warmste Week dan ook een mooi gebaar om hiervoor een actie op touw te zetten. Daarna geven we 5% van onze omzet weg, zodat we vaste partner worden van de voedselbank." 

De Nederlandse ondernemer Cees Erkelens ging voor Amice in zee met Guy De Bruycker, CEO van het Belgisch foodconcern Q-group en dus ook eigenaar van 'Chimay Tradition'. De Chimay kaastapas van Amice liggen sinds midden december in het diepvriesvak van Alvo.  

Gerelateerde artikels

100% rPET bij FrieslandCampina
Kant-en-klare pastasauzen van Elvea
Week van de tulp

16 tot 23 januari

Week van de tulp

2 min.

Actueel

Canadese Couche-Tard neemt Carrefour niet over
Groepsvrijstellingsverordening en franchise
Frankrijk ziet overname Carrefour niet zitten
cover-van-supermag-december2020-hr.jpg

Super
MAG 5

SuperMAG nr. 5
December 2020

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy