Buurtsuper.be over de verkoop van Superpost (Alvo) aan Jumbo

3 min.

Zelfstandig ondernemer Christophe De Laet heeft zijn vier Alvo-supermarkten verkocht aan Jumbo. Het gaat om de Alvo-supermarkten in Rumst, Niel, Boom en het Oost-Vlaamse Baasrode. Ze sluiten eind februari de deuren, waarna de verbouwwerkzaamheden zullen starten. Naar verwachting openen de winkels in het najaar van 2022 hun deuren onder de Jumbo-vlag.

Superpost - of ’t Postje in de volksmond - bestaat sinds 1950 en werd opgericht door Maria De Rooster, grootmoeder van Christophe en later uitgebaat door Marc en Ilona De Laet. Nadien werden er door Christophe filialen in Rumst, Niel en Baasrode geopend.

Christophe was tevens voorzitter van Buurtsuper.be, de UNIZO-organisatie van zelfstandige supermarkten.

“Niettegenstaande wij met spijt afscheid nemen van onze voorzitter, kunnen wij niet anders dan begrip hebben voor zijn beslissing.

Luc Ardies

Luc Ardies, gedelegeerd bestuurder van Buurtsuper.be: “Niettegenstaande wij met spijt afscheid nemen van onze voorzitter, die zich als rasechte ondernemer jarenlang heeft geëngageerd voor onze vereniging, kunnen wij niet anders dan begrip hebben voor zijn beslissing. Wanneer een zelfstandig ondernemer de kans ziet om een optimale return on investment te realiseren voor zijn jarenlange inzet, investeringen én vooral het risico dat hij hierbij liep, dan kan een ondernemersorganisatie daar niets anders dan begrip en respect voor hebben.”
 
“Het doel van onze vereniging is zelfstandige supermarktondernemers te ondersteunen zodat zij onder de beste omstandigheden zich kunnen focussen op hun bedrijf. Het belang van zelfstandige ondernemers in onze sector groeit nog elke dag. Onze leden zijn vrijwel allen actief onder de vorm van een commerciële samenwerking met grote retailcentrales. Ik geloof in die symbiose. Ze combineert het beste van twee werelden: de schaalgrootte van de grote retailers en de lokale verankering van de buurtsuper. Dit is een succesformule. In een gedigitaliseerde toekomst zal vooral die menselijk toets het verschil maken met de online concurrentie en lage prijzen formules”, besluit Ardies. 

Gerelateerde artikels

Groot geworden met mosselen
Aantal internetwinkels op 2 jaar met helft gestegen
Op de koffie met Wendy

Office manager van PMO

Op de koffie met Wendy

3 min.

Actueel

Groot geworden met mosselen
Aantal internetwinkels op 2 jaar met helft gestegen
Op de koffie met Wendy

Office manager van PMO

Op de koffie met Wendy

3 min.
cover-van-supermag-april-2022-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy