Eind januari maakte de organisatie 'Gekozen Product Van Het Jaar' de gelauwerde producten voor België bekend. Dit jaar vielen maar liefst 49 producten in de prijzen. Opnieuw konden de scheermessen van BIC® zich onderscheiden op vlak van innovatie. Hiermee sleept BIC® al voor de tweede maal deze felbegeerde titel in de wacht.
BIC® lanceerde het nieuwe gamma navulbare scheermessen in september 2021 en diende meteen zijn kandidatuur in bij Gekozen Product van het Jaar. De meest recente innovatie wist zich te onderscheiden en kwam in zijn categorie als grote winnaar uit de bus. Met het nieuwe gamma geeft BIC® antwoord op de toenemende consumentenvraag naar scheermessen met navulmesjes van topkwaliteit die minder belastend zijn voor het milieu. En dat allemaal tegen een betaalbare prijs.
Het logo “Gekozen Product van het Jaar” is het een belangrijke troef voor de werving van nieuwe consumenten, zo bleek eerder in 2020 toen de BIC® Flex 5 ook tot “Gekozen Product van het Jaar” werd verkozen.
Augustin Dubois, Product Manager Lighters & Shavers Benelux: “In combinatie met de argumenten van ons nieuwe BIC® Hybrid Flex-assortiment, die voldoen aan de belangrijkste verwachtingen van de consument zijn we ervan overtuigd dat het “Gekozen Product van het Jaar”-logo ons in staat zal stellen de uitstekende resultaten gerealiseerd in 2020 te overtreffen. Het gebruik van het logo sprak de consumenten aan, waardoor wij marktaandeel konden winnen en met een groei van +32% van onze omzet in sell-out konden afsluiten.”