Bezoek Broodnodig en Customer journey

5 min.

Gisteren vond er weer een fysieke thema-avond voor onze speciaalzaken plaats! Thema van de avond: customer centricity & customer journey

We trokken eerst naar de testvelden van Broodnodig. Marc Van Eeckhout ontving ons op zijn veld in Hofstade waar hij een aantal oude granen heeft ingezaaid. Met deze granen tracht hij het traagste en lekkerste brood te maken. 

Meer weten? Lees het artikel hieronder of check www.broodnodig.be

Brood dat de zon doen schijnen

Customer centricity & customer journey

Daarna begeleidde Wim Hamaekers van One Inch Whale een interactieve sessie rond customer centricity & customer journey. “Customer centricity is het centraal zetten van de klant in je onderneming in het volledige verkoopproces en naverkoop, met als einddoel een positieve klantervaring bieden”, vertelde hij. Dé tip die hij daarbij gaf was: "Zet je in de schoenen van je klant en breng frustraties in kaart." 

Customer journey is het pad dat een consument aflegt om uiteindelijk een bepaald product of een bepaalde dienst te kopen. Hij raadde aan om op zoek te gaan naar fricties in het aankoopproces en die op te lossen. "Zet je bijvoorbeeld eens een uurtje in je winkel en kijk wat er gebeurt. Of durf klanten aan te spreken en vraag om (negatieve) feedback." 

Twee trends zijn hierbij van belang: digitalisering en duurzaamheid. "Tracht hier zo veel mogelijk op in te spelen."

Na de bespreking van enkele bedrijven die hun klanten zeer centraal hebben gezet, volgde de ervaringsuitwisseling tussen deelnemers. Eindigen deden we met deze qoute van Bill Gates: “Your most unhappy customers are your greatest source of learning”.

5 gouden tips

5 gouden tips

In deze paper geeft Wim 5 gouden tips om je digitaliseringsproces in goede banen te leiden.

Zonder drempelvrees. Zonder al te complexe modellen of processen. 

Download de vijf tips

Volgende thema-avond: 20/9

Deze sessie helaas gemist? Blokkeer alvast 20 september 2021 vanaf 16u00 in je agenda voor onze volgende thema-avond voor speciaalzaken. 

We starten dan met een winkelbezoek bij Nino Seafood in Ninove. Daarna is Luc Ardies moderator rond het thema ‘Waarom nieuwe leiders geen baas spelen’ of hoe zorg je ervoor dat elke medewerker op volle kracht wordt uitgespeeld en je als leidinggevende tijd vrijmaakt om de koers van de onderneming te bepalen?

Meer info volgt! 

 

Gerelateerde artikels

Zeg niet zo maar tomaat tegen een Stoffels tomaat
En daar komt de ecoscore!
Buurtwinkels bezorgd over prijsstijgingen

Actueel

Zeg niet zo maar tomaat tegen een Stoffels tomaat
En daar komt de ecoscore!
Buurtwinkels bezorgd over prijsstijgingen
cover-supermag-okt-2021-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2021

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy