“Mechelen heeft 10 jaar moeten wachten op een winkel van Albert Heijn. We hebben veel fans in deze stad die al lang hopen op de komst van een winkel in hun buurt,” zegt franchisenemer Jan Peeters. “Om dat geduld te belonen, gaan we de Mechelaar verwennen met een hele grote winkel waar herkenning én verkenning hand in hand gaan. We pakken in onze winkel niet alleen uit met al het verrassende van Albert Heijn, maar ook met mooie producten van eigen bodem."
Albert Heijn XL Mechelen is een project van franchisenemers Jan Peeters, Wim Peeters en Mathé Heeren. Een team van drie supermarktmanagers neemt het dagelijks management voor hun rekening: Kristof Vande Walle, Chafiq Belhadj en Lars van Gansen. Voor de aanwerving van de 150 medewerkers ging Albert Heijn XL Mechelen op zoek in de brede Mechelse regio.
Tegen 2025 moeten alle winkels van Albert Heijn CO2-neutraal zijn. Albert Heijn XL Mechelen neemt alvast een sterke start met een duurzame winkel in het meest duurzame winkelpark van Europa: Malinas
Feiten en cijfers
- XL-versplein met heel veel verse groenten en vers fruit
- XL-bakkerij waar de hele dag door brood gebakken wordt
- Sushi én een nieuw versconcept: Bam Tuk: Asian Streetfood vers in de winkel gemaakt
- Vega(n) eiland met 161 gekoelde vega(n) producten
- Markthal: alles voor de lunch en borrel
- Wijnwereld: een XL-keuze aan wijnen van verschillende prijsklassen
- XL-diepvriesafdeling met diepvriesproducten, waaronder ook diepvries babyvoeding en schepvis
- In de winkel krijgen lokale toppers een mooie plek: bier van de Mechelse brouwerij Het Anker, veel Belgisch vlees en het nieuwe gamma ‘Streeckgenoten’ van de Groep Peeters-Govers met kwaliteitsvolle, Vlaamse charcuterie van eigen bodem
Een ruim zelfscanplein en je kan terwijl je winkelt je boodschappen scannen met je mobiele telefoon of een handscanner. Digitale schermen doorheen de winkel informeren je over producten en geven maaltijdinspiratie.