Aantal Nederlanders dat online boodschappen doet is verdubbeld


Aan het onderzoek namen 7300 Nederlanders deel. Ruim een vijfde (21 procent) bestelde het afgelopen jaar bij een online supermarkt. In 2016 was dit nog twaalf procent. Inmiddels bestellen 1,3 miljoen consumenten wekelijks hun boodschappen online. Volgens Multiscope is het einde van de groei nog niet in zicht; ruim één op de vier consumenten (27 procent) is van plan om dit jaar ook hun boodschappen online te bestellen. 

De websuper is vooral populair onder 18- tot 49-jarigen. Van alle online supermarkten is Picnic de grootste stijger (+21 procent). Toch doet de helft van de online kopers zijn boodschappen nog bij Albert Heijn. 23 procent surft liever naar Jumbo en Plus is goed voor negen procent van de online bestellingen. De voornaamste redenen om te kiezen voor de online supermarkt zijn het niet meer hoeven tillen van zware boodschappen (vijftig procent) en tijdsbesparing (49 procent).  

Bron: retailtrends.nl

Gerelateerde artikels

Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
Spar Ruddervoorde

Winkelopening

Spar Ruddervoorde

2 min.

Actueel

Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
Spar Ruddervoorde

Winkelopening

Spar Ruddervoorde

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy