35 miljoen euro voor Crisp

2 min.

Online supermarkt Crisp haalt 35 miljoen euro vers geld op. Ondanks een online boodschappensector die momenteel amper groeit, weet Crisp een omzetgroei van 30% te realiseren met verbeterde marges. 

De boodschappen-app is in 2018 opgericht, was in 2020 op niveau van orders al winstgevend en verwacht in thuismarkt Nederland voor de zomer break-even te zijn. De winstgevendheid voor de groep in ons land volgde het jaar daarna. Het bedrijf wist de afgelopen 12 maanden een groei van 30% te realiseren. 

De app zal dit jaar afsluiten met een CO2-neutrale operatie en diende vorige maand de aanvraag voor het B Corp label in. Die 

Klanten vullen gemiddeld genomen boodschappenmandjes van 85 euro en vertonen een hoge klantloyaliteit. 90% van de bestellingen zijn herhaalaankopen. “Het is gelukt onze marge te verbeteren door een focus op continue kostenrationalisatie en meer efficiëntie in onze supply chain”, zegt Tom Peeters, mede-oprichter en CEO bij Crisp. . “Dat was ook nodig, gezien de hoge inflatie van vorig jaar. Daar zijn wij niet immuun voor.”

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy