35 miljoen euro voor Crisp
Online supermarkt Crisp haalt 35 miljoen euro vers geld op. Ondanks een online boodschappensector die momenteel amper groeit, weet Crisp een omzetgroei van 30% te realiseren met verbeterde marges.
De boodschappen-app is in 2018 opgericht, was in 2020 op niveau van orders al winstgevend en verwacht in thuismarkt Nederland voor de zomer break-even te zijn. De winstgevendheid voor de groep in ons land volgde het jaar daarna. Het bedrijf wist de afgelopen 12 maanden een groei van 30% te realiseren.
De app zal dit jaar afsluiten met een CO2-neutrale operatie en diende vorige maand de aanvraag voor het B Corp label in. Die
Klanten vullen gemiddeld genomen boodschappenmandjes van 85 euro en vertonen een hoge klantloyaliteit. 90% van de bestellingen zijn herhaalaankopen. “Het is gelukt onze marge te verbeteren door een focus op continue kostenrationalisatie en meer efficiëntie in onze supply chain”, zegt Tom Peeters, mede-oprichter en CEO bij Crisp. . “Dat was ook nodig, gezien de hoge inflatie van vorig jaar. Daar zijn wij niet immuun voor.”