35 miljoen euro voor Crisp
Online supermarkt Crisp haalt 35 miljoen euro vers geld op. Ondanks een online boodschappensector die momenteel amper groeit, weet Crisp een omzetgroei van 30% te realiseren met verbeterde marges.
De boodschappen-app is in 2018 opgericht, was in 2020 op niveau van orders al winstgevend en verwacht in thuismarkt Nederland voor de zomer break-even te zijn. De winstgevendheid voor de groep in ons land volgde het jaar daarna. Het bedrijf wist de afgelopen 12 maanden een groei van 30% te realiseren.
De app zal dit jaar afsluiten met een CO2-neutrale operatie en diende vorige maand de aanvraag voor het B Corp label in. Die
Klanten vullen gemiddeld genomen boodschappenmandjes van 85 euro en vertonen een hoge klantloyaliteit. 90% van de bestellingen zijn herhaalaankopen. “Het is gelukt onze marge te verbeteren door een focus op continue kostenrationalisatie en meer efficiëntie in onze supply chain”, zegt Tom Peeters, mede-oprichter en CEO bij Crisp. . “Dat was ook nodig, gezien de hoge inflatie van vorig jaar. Daar zijn wij niet immuun voor.”
Actueel

Wat met supermarktautomaten?
Vanaf dit weekend verbod op tabaksautomaten
Lees artikel

Sophie Delobelle, Spar Sint-Eloois-Winkel
Daarom ben ik lid
Lees artikel
