2021: jaar van groenten en fruit

3 min.

Door hun grote bijdrage aan de gezondheid is de impact van groenten en fruit heel voelbaar in de samenleving. Een vlotte toegankelijkheid en beschikbaarheid is dan ook essentieel. De Verenigde Naties onderstrepen dit belang en dopen 2021 tot het 'International Year of Fruits and Vegetables'. 

Onder het motto Highlighting health and nutritional benefits through sustainable production and consumption of fruits and vegetables zetten ze het hele jaar lang verse groenten en fruit in de kijker. Ook BelOrta draagt haar steentje bij. 

UN Decade of Action on Nutrition

Het International Year of Fruits and Vegetables kadert binnen het ‘UN Decade of Action on Nutrition’ (2016 – 2025) en focust zich op verschillende doelstellingen:

- Het belang van een gezond eetpatroon en bij uitbreiding gezonde levensstijl promoten
- Duurzame voedselvoorzieningsketens bevorderen & de essentiële rol van lokale producenten(organisaties) hierbij in de kijker zetten
- Voedselverspilling tegengaan
- Best practices delen omtrent de promotie van groente- en fruitconsumptie, duurzame productie, integratie in de voedselvoorzieningsketen etc.

Meer info over het International Year of Fruits and Vegetables vind je op http://www.fao.org/fruits-vegetables-2021/en

BelOrta viert een heel jaar lang mee

Bij BelOrta is elk jaar een 'Year of Fruit and Vegetables’. Maar in het kader van dit VN-initiatief steken ze in 2021 nog een tandje bij. “We blijven trouw aan onze filosofie om consumenten te inspireren en te laten genieten van verse groenten en fruit maar ook om ze te informeren met de verhalen achter deze producten, culinaire ideeën, seizoenskalenders en nog veel meer. We zetten een heel jaar lang onze telers en het resultaat van hun vakkennis en -passie in de kijker via onze online kanalen, creative partnerships etc. Hou ons dus zeker in de gaten en mis geen enkel nieuwtje!”, aldus Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie bij BelOrta. 

Gerelateerde artikels

“Moeten op meer aanbodgedreven manier naar arbeidsmarkt kijken”
Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU

Actueel

“Moeten op meer aanbodgedreven manier naar arbeidsmarkt kijken”
Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy