Plantaardige lasagne

2 min.

Productnieuws

In april lanceert Come a casa een 100% plantaardige lasagne bolognese – even lekker en even betaalbaar als haar klassieke lasagne bolognese én bovendien verpakt met 85% minder plastic. Nog vóór de lancering werd de nieuwste lasagne reeds geproefd door enkele consumenten. Al wisten ze dat zelf niet ...

Met deze nieuwe lasagne wil Come a casa niet alleen vegans aanspreken. Onderzoek wijst namelijk uit dat maar liefst 64% van de Belgische consumenten (Metrixlab, maart 2023) hun vleesconsumptie probereert te verminderen. 

“Als marktleider van Italiaanse kant-en-klaarmaaltijden is het onze plicht om de consument te helpen om duurzamere keuzes te maken. Daarom introduceren we met trots een plantaardige variant van een van de favoriete gerechten van de Belg: de lasagne bolognese. Onze lasagne bestaat uit een rijke bolognesesaus op basis van erwteneiwitten en een romige bechamelsaus op basis van linzen & bloemkool”, aldus Cédric Lemineur, Marketing & Development Director.

De plantaardige lasagne is niet enkel duurzamer door de keuze van ingrediënten. Dankzij de innovatieve 'topseal' technologie wordt deze lasagne verpakt met maar liefst 85% minder plastic dan de meerderheid van de lasagnes op de Belgische markt.

"Dankzij deze nieuwe technologie kan een plastic folie rechtstreeks op het aluminiumbakje gesealed worden, goed voor 85% minder plastic verpakking. De plantaardige lasagne is nog maar de kick-off van een groener Come a casa” aldus Cédric. De lasagne wordt bij de lancering aangeboden voor een vergelijkbare prijs als de klassieke lasagne bolognese van het merk. Zo wil het van duurzame consumptie een natuurlijke keuze maken.

Come a casa werd even Casa Cameo

Op dinsdag 20 februari opende een nieuwe lasagneria zijn deuren in Antwerpen met betaalbare lasagne voor iedereen: Casa Cameo. Of dat dachten vele Antwerpenaren toch. In feite ging het om een zogenaamde dark kitchen, een restaurant waar gekookt wordt, maar waar je niet ter plekke kan eten. Lasagnes bestellen deed je via de Deliveroo en Uber Eats app.

Eind maart bleek evenwel dat Casa Cameo eigenlijk een anagram is voor Come a casa. En al die lasagnes die warm tot bij je thuis gebracht werden, bleken geproduceerd te zijn op de Come a casa sites in Marche-en-Famenne en Wanze. Én ook de nieuwste Lasagne Bolognese Plant-based kon geproefd worden. 

Een stunt om aan te tonen dat de lasagnes van Come a casa - ook de nieuwe plantaardige variant - verse homemade lasagnes benaderen op vlak van smaak en textuur. 

Gerelateerde artikels

Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
JOZO, met een snufje Mondriaan

Erfgoedcampagne met limited edition verpakking en zoutblik

JOZO, met een snufje Mondriaan

2 min.
Oddlygood® lanceert glutenvrije Dreamy Desserts

Actueel

Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Ombouw winkels naar Comarkt/Comarché afgerond
Stap voor stap naar verpakkingsvrij
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy