Carrefour gebruikt alleen nog 100 % groene stroom

Nieuws

In 2017 tekende Carrefour België een akkoord waardoor de Carrefour-winkels in eigen beheer (45 Hypermarkten en 39 Market), twee Carrefour depots en het hoofdkantoor volledig op groene stroom zullen draaien dankzij de samenwerking met een windmolenpark in de Noordzee.

De vermindering van haar CO²-uitstoot is een van de belangrijkste milieudoelstellingen van Carrefour: 40 % tegen 2025.

Om haar CO²-voetafdruk verminderen en haar doelstelling te bereiken, heeft Carrefour de volgende maatregelen getroffen:

- de vervanging van alle koelinstallaties

- de transformatie van winkels (b.v. Hypermarkt Koksijde die 45 % minder energie verbruikt en 85 % minder CO2 uitstoot dan vroeger. De verwarming, de airconditioning en de warmwaterproductie gebeurt via energierecuperatie. Voor de sanitaire voorzieningen wordt regenwater gebruikt. De winkel is uitgerust met ledverlichting en het energieverbruik wordt permanent online opgevolgd)

- logistieke maatregelen om het transport te verminderen met 30% (nieuwe vrachtwagens, nieuwe routes, nieuwe vullingsgraadvan de vrachtwagens,…).

 

Alle deze maatregelen worden genomen in het kader van de ISO-50.001-certificering van Carrefour België.

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1113)

Statiegeld komt er niet

Nieuws

Afgelopen vrijdag heeft de Vlaamse regering eindelijk de knopen doorgehakt rond de mogelijke invoering van statiegeld op blikjes en PET flessen. De regering heeft, gelukkig voor onze buurtsupermarkten én voor het milieu in het algemeen, gekozen voor een globaal afvalplan in plaats van statiegeld.
Lees meer ››

Carrefour lanceert personal shopper dienst

Nieuws

Carrefour lanceert personal shopper dienst Shipto. Deze mobiele app, brengt klanten in contact met personal shoppers. In de app kiest de klant de winkel waar hij wil kopen, voegt de producten toe aan het winkelmandje en plaatst zijn bestelling. Vervolgens worden de aankopen door de personal shopper met een elektrische bakfiets geleverd op het gewenste adres. Daarmee speelt deze retailer slim in op het tijdsgebrek bij klanten.
Lees meer ››