Nieuwe website en look & feel voor Superbuurt

2 min.

Superbuurt
SuperMAG

Deze week kreeg onze imagocampagne ‘Superbuurt’ een nieuw, modern en speels jasje. De b2c-campagne – waarmee we in vijf originele piekmomenten de troeven van de buurtsuper in de kijker zetten – kreeg ook een spiksplinternieuwe website. 

“Visueel mocht er wel een duidelijk verschil zijn tussen Buurtsuper.be en Superbuurt. Maar de twee identiteiten mochten toch ook aanleunen bij elkaar”, vertellen Hestia Perkisas en Marjolein de Jong. Zij werken bij Buurtsuper.be mee aan de Superbuurt-campagne. “We zochten een branding die enkele jaren mee  kan maar toch vertrouwd aanvoelt.” 

Belangrijk is ook dat we met Superbuurt een b2c-campagne voeren. “Voor Buurtsuper.be  is dat anders. Daarmee richten we ons voornamelijk naar de buurtsupers zelf. Superbuurt richt zich tot de klanten van die buurtsupers. En tot alle consumenten in het algemeen. Dus die campagne mocht gerust iets speelser aanvoelen.” 

Meet the family: samen bouwen aan een superbuurt

Buurtsuper.be werkte voor de rebranding samen met Front Seat Studio. Ze dachten ook de verschillende piekmomenten mee uit. “Toen de vraag voor een rebranding in ons mandje viel waren we meteen enthousiast. Het is een opdracht recht uit ieders leefwereld”, vertelt Laura Heylen, creative director & partner bij Front Seat Studio.

“In de ontwerpfase zijn we vertrokken vanuit het logo van Buurtsuper.be en de organisatie achter de imagocampagne voor buurtsupers: Superbuurt. Het werd een logo dat meteen herkenbaarheid uitstraalt, vertrouwd aanvoelt en een tikkeltje speels is. Daarnaast bedachten we ook enkele mascottes. Die zorgen voor een menselijk aspect en  geven ons de mogelijkheid meer emotie in de communicatie te brengen.”

Van milieubewust tot lokaal betrokken

Via vijf piekmomenten, waarvan er een eerste in februari plaatsvond, zetten we de verschillende elementen die een buurtsuper maken tot wat het is, in de kijker.

De volgende pieken plannen we in: 

  • april: Lekker van bij ons
  • oktober: Gezellig dichtbij en Buurtsuper van het jaar
  • november: Supervriendelijk
  • december: Lokaal betrokken

Hou de kanalen van Buurtsuper.be dus in de gaten en mis geen enkele van de leuke acties! 

Gerelateerde artikels

Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Ballonvaart van Jules Destrooper voor twee klanten en hun gezin
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce

Actueel

“Moeten op meer aanbodgedreven manier naar arbeidsmarkt kijken”
Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy