MARTINI investeert in groeiende spritz-categorie

2 min.

Productnieuws

Bacardi, het familiebedrijf achter het iconische MARTINI®, presenteert een strategische herpositionering van MARTINI als modern premium lifestylemerk. Met een eigentijdse fles, internationale 360-campagne en introductie van de MARTINI Bianco Spritz speelt het merk in op daytime occasion drinkmomenten, zowel in horeca als retail.

De wereldwijde spritzmarkt - verfrissende, licht alcoholische drankjes die meestal geserveerd worden als aperitief, vaak met bruiswater of prosecco als basis - is goed voor bijna 11 miljard dollar en groeit met 6% per jaar (IWSR 2023). MARTINI heeft, naar eigen zeggen, met een portfolio van vermouths en non-alcoholic aperitivo’s alle ingrediënten in huis om deze trend te leiden.

Emma Fox, Vice President, MARTINI & ST-GERMAIN®: “Onze MARTINI vermouthlijn, met zijn uitgesproken bitterzoete smaken en lichtere serveerstijl, sluit perfect aan bij deze wereldwijde trend. De nieuwe campagne en fles nodigt een nieuwe generatie drinkers aan om de wereldwijd bekende iconische drank uit Italië te ervaren.”

Nieuw dit voorjaar is de MARTINI Bianco Spritz, een toegankelijke en frisse spritz met verfijnde tonen van vanille. 

Recept MARTINI Bianco Spritz: 

  • 50 ml MARTINI Bianco vermouth
  • 75 ml MARTINI Prosecco
  • 25 ml bruiswater
  • Serveer over ijs, garneer met munt, citroen en aardbei

De nieuwe fles - geïnspireerd op de klassieke bogen van Turijn - biedt premium shelf standout en is tegelijk duurzamer geproduceerd. De 1L fles is 30 gram lichter, wat zorgt voor efficiënter transport (+8% flessen per pallet) en lagere CO₂-uitstoot op de productielocatie in Noord-Italië.

De wereldwijde campagne Dare To Be positioneert MARTINI als hét merk voor de moderne aperitiefmomenten. "Met kleurrijke visuals en stijlvolle activaties – waaronder de Terrazza MARTINI events, die deze zomer door Europese steden reist (waaronder Amsterdam en België) - wordt het merk tastbaar voor een nieuwe generatie consumenten", aldus het merk.

Gerelateerde artikels

"De nobele kunst van het kaasmaken"
Aardappel blijft nummer  één
Hybride producten: minder vlees, meer groenten

Actueel

Video: Oliver Maertens, teler van sluitkolen
Supermarkt zet incassobureau in
De juiste motivatie als brandstof voor je medewerkers
cover-van-supermag-okt25-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • PMO, partner in Personeel- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy