Dit voorjaar neemt Buurtsuper.be je mee naar hét foodwalhalla voor retailers: Lissabon. Samen met Nightingale en onder begeleiding van Stijn Nachtergaele en foodjournalist Marlies Beckers dompelen we je onder in mediterrane sferen. Ontdek het neusje van de zalm in de Portugese foodretail en keer vol inspiratie en energie terug!
Deze trip is volzet!

De hoofdstad van Portugal, die lange tijd achterbleef op het gebied van trends en innovatie, is op dit moment meer aanwezig dan ooit. Lissabon is dé bestemming bij uitstek voor start-ups en concepten en trekt dan ook heel wat creatievelingen aan uit, onder andere, Amerika naar de ‘nieuwe Californische droom’.
Samen met Stijn Nachtergaele en Marlies Beckers ontdekken we alles wat Lissabon te bieden heeft op vlak van innoverende retail- en foodconcepten. Ze nemen je mee naar de leukste – en voor het grote publiek onbekende – plaatsen waar je jezelf en je passie kan heruitvinden en je volop laten inspireren.
Programma
Staat onder meer op de planning:
- Een bezoek aan Continente, de eerste kassaloze winkel in Lissabon.
- Achter de schermen bij Mercado da Ribeira & Time Out, de grootste foodhal van Lissabon.
- Een slow lunch en persoonlijke rondleiding bij Santa Clara 1728, één van de meest eigenzinnig hospitalityconcepten van Portugal.
- Een bezoek aan The Ivens, een nieuwe restaurant- en barconcept met een geheime tuin, expositieruimte en inhouse winkelconcept.
- We gaan op verkenning bij LX Factory, een industriële site van 23000 m2 met creatieve concepten, van restaurants en bars tot vernieuwende start- en pop-ups.
- Bij Embaixada, dompelen we ons onder in het beste wat Portugal te bieden heeft: lokale merken, artiesten en talenten - alles onder één dak.
- We nemen een kijkje bij Black Sheep, de kleinste wijnbar in Lissabon.
Over de begeleiders & gidsen
Stijn Nachtergaele
Chief Visionary Officer, Nightingale
Stijn is oprichter van Nightingale, een progressief marketingbureau dat zich richt op het verbinden van jouw merk of winkel met jouw huidige en toekomstige consument, in een continu veranderende markt. Met 20 jaar ervaring in de mode-, food- en designindustrie heeft Stijn sterke marketing- en sales- inzichten verworven. Door innovatie, esthetiek en relevantie te combineren, specialiseren Stijn en zijn team zich in lifestyle-communicatie en strategie.
Marlies Beckers
Culinary Journalist
Marlies Beckers is freelance culinair journalist voor o.a. Libelle Lekker, Trends, Trends Style en Citta, de weekendbijlage van Gazet van Antwerpen. Elke week schrijft ze een restaurant-recensie in Trends en vier keer per jaar een foodcolumn in 100°, het klantenmagazine van Sligro-ISPC. Daarnaast maakt ze regelmatig reportages voor terroir.be, doet ze tal van copywriting voor diverse (food)klanten en werkt ze mee aan de Belgische editie van Le Fooding. Tot slot is ze co-auteur van Stadskookboek Antwerpen (MoMedia in Rotterdam) en XIII Antwerpen (Lannoo) en maakt ze regelamtig een podcast over eten en drinken.
Praktisch
Wanneer?
17 tem 19 april 2023 - inschrijving afgesloten
29 tem 31 mei 2023 - inschrijving afgesloten
12 tem 14 juni 2023 - VOLZET
Deelnameprijs?
Je kan van deze leerrijke driedaagse genieten voor slechts 1.950 euro per persoon (excl. btw).
Inbegrepen: vlucht heen en terug, twee overnachtingen, begeleiding door Stijn Nachtergaele en Marlies Beckers samen met Buurtsuper.be, alle maaltijden (excl. alcoholische dranken).
Inschrijven
Inschrijvingen zijn afgesloten.
Vragen? Neem dan contact op met info@buurtsuper.be
Actueel

Would Be Chef
Coöperatie Hoogstraten strikt Sven Ornelis als ambassadeur
Lees artikel

Voor u gelezen
Hoe Albert Heijn volgens insiders met verlies verkoopt
Lees artikel
