Delhaize en Ahold kondigen akkoord aan over intentie om te fuseren


Het nieuwe Ahold Delhaize zal beschikken over een portfolio met sterke, vertrouwde lokale merken met ruim 375.000 medewerkers die elke week meer dan 50 miljoen klanten zullen bedienen in de Verenigde Staten en Europa.
Beide bedrijven delen dezelfde waarden, een trotse geschiedenis geworteld in een familiebedrijf, en hebben activiteiten die elkaar goed aanvullen. Dit is een fusie van gelijken waarin twee uiterst complementaire ondernemingen worden gecombineerd tot een leidende voedingsdistributeur op wereldniveau.
De voorgestelde fusie is een uitstekende kans om een nog sterkere en meer innovatieve retailer te worden en zal een meerwaarde bieden voor klanten, medewerkers en aandeelhouders over de hele wereld. Met een brede geografische spreiding, een grote diversiteit in producten en formules én de vele enthousiaste, bekwame en ervaren medewerkers, worden twee ondernemingen van wereldklasse samengebracht om klanten en maatschappij nog beter van dienst te zijn.
De voorgenomen fusie is voorwaardelijk en onder meer onderhevig aan de goedkeuring van de aandeelhouders en de mededingingsautoriteiten. Tot dan blijft Delhaize Groep als afzonderlijk bedrijf bestaan. 

Het merk Delhaize is een sterk merk. Het zal het leidende uithangbord blijven voor Ahold Delhaize in België en Luxemburg en zal verder beheerd worden vanuit Brussel. In de komende jaren zullen we zoals aangekondigd verder blijven investeren om een duurzame toekomst voor Delhaize in België en Luxemburg te garanderen. Het Europese hoofdkantoor, de bestaande Delhaize IT-organisatie en andere te bestuderen activiteiten van Ahold Delhaize zullen in Brussel gevestigd worden.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy