AD Aartselaar, eerste AD volgens het nieuwe supermarktconcept


Winkelopeningen

Philip is een buurtsuper-man en ondernemer pur sang. Al sinds zijn 13de werkt hij mee in de zaak. Dit najaar opende hij zijn nieuwe AD in Aartselaar. De eerste die volledig gebouwd is volgens het gloednieuwe winkelconcept van Delhaize.

“Omdat we de eerste AD met het nieuwe nieuw concept zijn, konden we nergens gaan kijken hoe de winkel er uit zou zien.” steekt Philip van wal. “We hadden enkel een virtual reality filmpje én ons vertrouwen in Delhaize. Op de vorige locatie in Aartselaar hadden we bovendien een kleine, maar heel gezellige winkel. En dat gevoel wilden we koste wat kost behouden. Het nieuwe concept van Delhaize sprak ons gelukkig meteen aan. Het draait volledig rond gezonde voeding, gemakkelijk en toegankelijk winkelen. En dat idee paste volledig in onze eigen filosofie.”

En dus nam Philip het risico om zijn nieuwe winkel volledig te bouwen volgens het nieuwe concept én te verdubbelen van oppervlakte. “De nieuwe winkel in de Baron Van Ertbornstraat – met parking via de Lindelei – is twee keer groter dan onze vorige winkelruimte in de Kapellestraat. We gaan van 800 m2 naar 1600 m2.”

Ruimte en zichtbaarheid

Wanneer je de AD Delhaize van Philip binnenwandelt, valt meteen het bijzondere ruimtegevoel op. Omdat er vooraan in de winkel veel lage rekken staan en daarachter de rekken vervolgens de hoogte in gaan, krijg je bij het binnenkomen onmiddellijk een goed zicht over de hele winkel.

Vooraan in de winkel vind je een rijk aanbod aan chocolade en koffie. Delhaize heeft een ruim en kwalitatief assortiment van deze producten en pakt daar vanaf nu ook graag mee uit. En Philip bevestigt dat de strategie werkt. “Na één maand hebben we al opvallend meer koffie en chocolade verkocht.”

“Verwachtingen van klanten beter beantwoorden”

Delhaize heeft het nieuwe supermarktconcept eerst in een eigen winkel in Nijvel voorgesteld. De AD Delhaize van Philip Wellens in Aartselaar ging slechts een kleine week nadien open. Delhaize wil dit jaar het nieuwe concept in nog 9 andere supermarkten toepassen. Volgend jaar volgen er nog eens 36. In drie jaar tijd moeten alle winkels vernieuwd zijn.

Met meer gezonde voeding, veel aandacht voor gemakkelijk winkelen en toegang tot scherp geprijsde producten, moet het nieuwe concept een beter antwoord geven op de verwachtingen van de hedendaagse klant.

Ook de lay-out van de winkels werd volledig opnieuw ontworpen. Met een meer intuïtief parcours, een ‘vers atelier’, een beenhouwerij met bediening, nieuwe producten zoals noten, granen en zaden die in bulk worden verkocht, herbruikbare tassen in katoen en schermen via dewelke je producten kan bestellen voor levering in de winkel of thuis. Het gamma aan bioproducten wordt ook meer in de kijker gezet. Ten slotte voorziet het winkelconcept een ingekort winkelparcours voor gehaaste klanten.

Het volledige artikel lees je in het Buurtsuper magazine van november!  Online kan je het magazine hier al doorbladeren.

Gerelateerde artikels

Okay Direkt Gent

Winkelopening

Okay Direkt Gent

2 min.
Albert Heijn Londerzeel
Carrefour Express Jette

Actueel

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy