Super Team: Albert Heijn Wemmel

Nieuws

Tijdens onze imagocampagne ‘Samen bouwen aan een superbuurt’ werden vorig najaar zes Super Teams verkozen, één per enseigne. De winnaars worden tijdens het Buurtsuperfeest in de bloemetjes gezet. Een van de winnaars is Albert Heijn Wemmel. Lees hier hun tips voor een Super Team.

De Albert Heijn in Wemmel scoort dankzij een goede prijs-kwaliteitverhouding en de mooie presentatie van de producten in de winkel. Er werken ongeveer 80 medewerkers waarvan 25 in vaste dienst. Daarnaast zijn er nog jobstudenten, stagiairs en medewerkers die parttime werken. “We hebben aardig wat jobstudenten waardoor er veel jonge mensen rondlopen in onze winkel”, zegt manager Frank Hofland, “maar we hebben natuurlijk ook mensen met wat meer ervaring.”

Waarom zijn jullie medewerkers zo populair bij de klanten?
“Voor Albert Heijn is persoonlijke service ontzettend belangrijk. Dat is ook de reden waarom wij onze medewerkers daar specifiek op trainen. Ze gaan ook graag een stapje verder door bijvoorbeeld met de klant mee te lopen wanneer gevraagd wordt waar iets ligt. Of we bieden ze een kopje koffie aan van het huis. We krijgen hier in Wemmel ook veel klanten die alleen Frans of Nederlands spreken en de tweetaligheid van onze medewerkers wordt ook erg gewaardeerd. Juist door die ‘extra touch’ zorgen onze medewerkers ervoor dat alle klanten weer met een lach vertrekken.”

Hoe werken jullie aan winkelbeleving?
“De winkelbeleving begint eigenlijk al bij de klant thuis wanneer hij onze bonusfolder binnen krijgt en de promoties van de komende week bekijkt. De klant komt dan met een bepaald idee naar de winkel.” “In de winkel zelf zorgen we voor een gezellige uitstraling. Dat bereiken we door hem aan te kleden in het thema van de feestdagen en lopende acties. Ook kunnen de klanten proeven van onze producten op de groente- en fruitafdeling, de bakkerij en de delicatessen.” “Daarnaast zorgt het team ervoor dat de schappen goed gevuld staan, er altijd koffie en thee klaarstaan en dat iedereen op een leuke en persoonlijke wijze geholpen wordt vanaf het moment dat hij of zij binnenstapt.”

Heb je nog tips voor andere buurtsupers die ook een Super Team willen worden?
“Zorg er allereerst voor dat alle medewerkers gerespecteerd en gewaardeerd worden. Mensen die met plezier komen werken, zorgen er ook voor dat klanten met plezier komen winkelen. Ten tweede, wil je dat iedereen de juiste trainingen en opleidingen volgt of gevolgd heeft zodat ze bekwaam zijn in wat ze doen. Ten slotte moet je inzien dat niet iedereen hetzelfde is en dat kwaliteiten, interesses en talenten verdeeld zijn. Als iemand niet goed presteert of zich niet goed voelt in een bepaalde functie, probeer hem of haar dan eens ergens anders te plaatsen. Wellicht kan hij of zij zich daar verder ontplooien.”

Hebben jullie nog een leuke anekdote over jullie klantvriendelijkheid?
“Onze anekdote gaat over Ahmed, één van onze beste kassamedewerkers. Elke dag zijn er klanten die speciaal komen om bij hem aan de kassa bediend te worden. Ze komen ook regelmatig langs het onthaal om een compliment te geven over hem. Zo hadden we een dame die ons kwam vertellen dat ze nog nooit zo een vriendelijke bediening had gekregen. Ze wilde het toch even aan de manager vertellen zodat we zeker wisten wat voor een fantastische bediening ze telkens kreeg en wat een geweldige persoon hij wel was. Dat hebben we direct overgebracht aan Ahmed, die natuurlijk glunderde van blijdschap!”


De zes buurtsupermarkten, één per enseigne, die zich voortaan ‘Super Team 2018’ mogen noemen, zijn:

Albert Heijn Wemmel
Alvo Superpost Boom klik hier
Carrefour Maket Moorsel klik hier 
Delhaize Proxy Rive Gauche Charleroi klik hier 
Spar Lambrechts Super-Versmarkt M&V Rekem klik hier
Spar Aalter klik hier

Nog niet ingeschreven voor het Buurtsuperfeest op woensdag 26 juni in Salons Waerboom? Doe het dan nu! Klik hier voor meer info en om je meteen in te schrijven. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1705)

Verpakkingsvrije supermarkt moet makkelijk blijven

Nieuws

Buurtsuper.be bezocht onlangs met een 20-tal supermarktzaakvoerders verschillende Nederlandse supermarkten, waaronder Ekoplaza. Volgens EkoPlaza en startup PuurBezorgd heeft de verpakkingsvrije supermarkt enkel maar kans op slagen indien ze zich meer op gemak richt.
Lees meer ››

Slotevent ‘We live in a material world’

Nieuws

Wat hebben duurzaamheid, materiaalkeuzes en beleving gemeen als het over winkels gaat? Ontdek de resultaten van een tweejarige studie (TETRA-project) op deze studieavond. We lichten toe hoe je belevingsgericht materialen kan selecteren, hoe je materialen kan kiezen met aandacht voor het milieu, en welke tools we ontwikkeld hebben die dit keuzeproces ondersteunen.
Lees meer ››