Lambrechts zet nieuwe winkels als combiconcept in de markt

Nieuws

Een winkel uitbaten gebeurt niet meer zoals vroeger. De gedachte ‘we liggen achter de hoek, kom tot bij ons”, is niet langer voldoende en (gelukkig) voorbijgestreefd. Er is werk aan de winkel om zich te differentiëren en om ervoor te zorgen dat de fysieke winkel relevant blijft. Zo stelt Manu Suffeleers, commercieel directeur bij Lambrechts.

Online shoppen loert ook voor voeding om de hoek. Eén van de mogelijkheden om een fijne winkelbeleving waar te maken, is de introductie van een horeca-element in een winkelpunt. Lambrechts stelt hierbij hun nieuwe concept Good Food voor, in Ieper centrum geïntroduceerd met een bistro, langs de Rijksweg in Lanaken met een foodbar.

“De zoektocht naar nieuwe belevingsconcepten leidde uiteindelijk tot de conceptontwikkeling van Spar Good Food, een winkelpunt waarin food blurring zijn plaats vond. Met horeca als extra belevingselement in de winkel – of het kan ook omgekeerd – kan in een gemeente mogelijk een leemte worden ingevuld.”

Het volledige interview met Manu Suffeleers lees je in het oktobernummer van het magazine Buurtsuper.be.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (756)

Buurtsupermarkten lokken klanten bij discountwinkels weg

Nieuws

Goed nieuws en dikke pluim voor buurtsupermarkten. Uit onderzoek blijkt dat buurtsupermarkten meer klanten over de winkelvloer krijgen, en dat ten koste van de grootwarenhuizen en discountwinkels. De grote troeven zijn de kwaliteit en het persoonlijke contact", licht Buurtsuper.be-directeur Luc Ardies toe in Het Laatste Nieuws.
Lees meer ››