Eerste Carrefour BIO-winkel in Brussel


"Carrefour wil zijn klanten begeleiden in een gezondere, duurzame en verantwoorde consumptie. Carrefour wil met het platform “Act For Food” het beste toegankelijk maken voor iedereen en leider worden in de voedseltransitie. In deze context opent Carrefour België zijn eerste Carrefour BIO-winkel. Andere winkels zullen volgen", zegt Geoffroy Gersdorff, secretaris-generaal van Carrefour België.

Deze eerste Carrefour BIO biedt bijna 3.000 bio-produkten aan.

- Een bio-bulkwand van 6 meter, gevuld met 137 zoete en hartige bioproducten: pasta, peulvruchten, ontbijtgranen, gedroogd fruit, thee, koffie, snoep, koekjes, chocoladeschilfers, enz
- Een biokaastoog met 22 verschillende referenties: Tomme, Roquefort, Gorgonzola, Gouda, Geitenkaas, enz.
- 16 referenties biobrood: wit, grijs, multigranen, enz.
- 5 referenties bio-ontbijtkoeken: croissant, chocoladebroodjes, appelflap, ronde Suisse, als ook minigebakjes (croissants en chocoladebroodjes)
- Biosinaasappelsapmachine
- Het eerste Ecover-navulstation voor hygiëne- en onderhoudsproducten: de klant kan zijn lege fles vullen
- Een hoek met een selectie van items van het Belgische merk BONJOUR Maurice
- Gebruikte batterijen worden ingezameld aan de kassa

Lokale producten in de kijker
Er wordt de voorkeur gegeven aan een Belgisch assortiment: 100 referenties van lokale bioproducten zijn verkrijgbaar in de Carrefour BIO-winkel. Om de betrokkenheid van Carrefour bij de omschakeling naar biologische landbouw te tonen, zijn de producten van de boerderij Tambourin beschikbaar in de Carrefour BIO-winkel, duidelijk gekenmerkt. Deze Belgische boerderij maakt momenteel de omschakeling naar biologische landbouw en wordt hierbij door Carrefour ondersteund.

Een selectie van artikelen van het jonge Belgische merk "BONJOUR Maurice" is verkrijgbaar in de winkel. Dit merk zet zich in voor zero-waste en maakt producten die zijn vervaardigd met textielresten. De collecties omvatten kinder- en babykleding en woonaccessoires, zoals zakdoeken en servetten, tassen en schorten voor kinderen.

De samenwerking met Belgische partners zoals de boerderij Tambourin en BONJOUR Maurice kadert in de engagementen van het Act For Food -platform. Actie 4 heeft als doel de Belgische oorsprong van de producten te bevorderen.

Milieuvriendelijke verpakkingen
Carrefour streeft naar 100% recycleerbare verpakkingen voor Carrefour-producten in 2025. De Carrefour BIO-winkel biedt een assortiment groenten en fruit zonder verpakking, met uitzondering van breekbare producten. Groenten en fruit worden gepresenteerd in houten kisten of in de versafdeling volgens hun bewaringsbehoefte.

Om de aangeboden bulkproducten te verpakken, hebben klanten verschillende opties. Een gratis papieren zak, een betalende stoffen tas en 5 verschillende glazen potten. Zoals voor al haar winkels moedigt Carrefour haar klanten aan om hun eigen verpakking mee te brengen.

Het vlees Carrefour Bio wordt aangeboden in100% recycleerbare kartonnen schalen.

Het eerste Ecover-navulstation ontworpen door Jean Bouteille, is beschikbaar voor klanten in de Carrefour BIO-winkel. Klanten kunnen hun lege fles van 1 liter product (2 wasmiddel- en 2 afwasmiddelreferenties) bijvullen. Een korting van 10% wordt aangeboden op de prijs van het product bij elke nieuwe vulling in een hergebruikte fles.

Ervaren en continu opgeleide medewerkers
Een team van vijf lokaal aangeworven medewerkers die ervaring hebben met bio geeft professioneel advies aan de klanten. Ze worden continu getraind en beantwoorden vragen van klanten over het hele Carrefour BIO-assortiment, van labels tot specifieke producten zoals essentiële oliën en superfoods.

Een speciale afdeling met glutenvrije producten stelt klanten in staat snel producten te vinden die bij hun dieet aansluiten.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy