Colruyt verkoopt Franse foodservice-dochter aan Metro - aandeel geschorst


Pro à Pro levert verse en droge voeding aan 42.000 professionele klanten in Frankrijk, onder meer in de gezondheidssector, het onderwijs en de bedrijfswereld, maar ook aan de Franse horeca. Het is een winstgevende tak van de groep, goed voor een omzet van 670 miljoen euro in 2015. Er werken zowat 1.700 mensen bij Pro à Pro.

Deze markt is in volle consolidatie en Colruyt meent dat zijn foodservicefiliaal het beste af is binnen een grotere groep. Metro, dat met 94 Cash & Carry-winkels voedingswaren levert aan ondernemers, ziet op zijn beurt nog groeipotentieel voor deze activiteit.

De transactie omvat de merknaam en de operationele activiteiten, evenals de distributiecentra, de logistieke platformen en het vrachtwagenpark van Pro à Pro, staat in een persbericht. De overname is ook nog onderworpen aan de goedkeuring van de regulerende autoriteiten.

Het aandeel van Colruyt noteerde op het moment van de schorsing 0,65 procent hoger.

 

Gerelateerde artikels

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.

Actueel

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy