Ambachtelijke producten winnen aan terrein


Productnieuws

"Consumenten willen lokale, handgemaakte producten die in kleine oplages worden gemaakt." Dat zegt socioloog Richard Ocejo, auteur van het boek Masters of Craft: Old Jobs in the New Urban Economy in RetailTrends.

Consumenten vragen zich volgens de auteur tegenwoordig hardop af waar producten vandaan komen en hoe ze zijn gemaakt. Ze willen verhaal achter het product. Die vraag gaat ten koste van de anonieme massaproductie. De ‘grote jongens’ zijn zich volgens Ocejo bewust van het imagoprobleem van hun product.

Ocejo verwacht dat het marktaandeel van ambachtelijke producten ‘significant gaan oplopen’, al blijft massaproductie de bovenhand houden. “Daarvoor gaat er te veel geld om in deze industrie. Wel worden de mainstreammerken uitgedaagd op een manier die lang niet meer is voorgekomen.”

Gerelateerde artikels

Mimolettekaas op z’n Vlaams
Tout Bien Rouge nu ook bij Delhaize
Nieuw: Ricola-bonbon met honing

Actueel

Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy