800 zelfstandige Carrefour- en Delhaize-buurtsupers open op zondag


Op jaarbasis wordt de omzet op zondag in de buurtsuper geschat op 397 miljoen euro of 8% van de totale omzet. Dit blijkt uit een recente studie van het GfK-marktonderzoeksbureau.

Daarom is zondagsopening een succes:

  1. Versheid en snelheid blijken vandaag de meest doorslaggevende criteria bij de keuze van de winkel én bij het aangekochte volume. Vandaar kopen gezinnen liever driemaal per week een beperkte hoeveelheid dan eenmaal per week een volle kar. Koren op de molen van de buurtsuper
  2. Tijdgebrek: Winkels die open zijn op zondag bieden hun klanten 1 dag extra om boodschappen te doen en daar maken vooral jonge, actieve mensen dankbaar gebruik van.
  3. Compleet aanbod in verse voeding: Vroeger was alleen de bakker open op zondag. Daar kon je terecht voor brood en banket, maar niet voor vlees en groenten. Nu ook de buurtsuper open is op zondag, kunnen klanten daar terecht voor een compleet en vers voedingsaanbod. Inclusief brood en banket en dat heeft de klassieke bakker intussen geweten.

Dit kopen zondagsklanten het vaakst

  1. pistolets, stokbrood, koffiekoeken en taart
  2. groenten en fruit
  3. broodbeleg
  4. vers vlees
  5. eieren
  6. frisdrank, wijn en aperitief

De gemiddelde korf per klant op zondag is 31 euro.

 

Gerelateerde artikels

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld

Actueel

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy